עובדי המטה של התאגיד: "ההסתדרות מפקירה אותנו לחלוטין"

עובדי תאגיד השידור שאינם עיתונאים חשים שהם הוזנחו במהלך הדיונים שמתקיימים כעת בכנסת על עתיד השידור הציבורי ■ כתבו לניסנקורן: "אנו צריכים מישהו שישמיע את קולנו בכנסת; חשבנו שההסתדרות היא הכתובת, אך התאכזבנו"

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

בזמן שהתיקון לחוק השידור הציבורי נכנס לישורת האחרונה בוועדה במיוחדת של הכנסת, וברקע מתקיימים כל העת מאבקי הכוחות על עתידו של השידור הציבורי ועל עתידם של העובדים החדשים והוותיקים, יש מי שמרגישים שנזנחו בצד הדרך.

עובדי המטה של תאגיד השידור "כאן", שהצטרפו אף הם להסתדרות, מרגישים כי הם אינם מיוצגים על-ידה, ואיש מטעמה לא דואג לעתידם.

"התאגדנו בהסתדרות לפני כ-10 חודשים, ומאז אנו חשים כי הופקרנו על-ידה לחלוטין", כותבת שרית עיני-אביב, יו"ר ועד הפעולה של עובדי המטה בתאגיד, ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "בעוד העיתונאים מלווים בצורה צמודה על-ידי ארגון העיתונאים, לנו אין שום איגוד מקצועי שמלווה אותנו לאורך הדרך הלא פשוטה הזו שאנו עוברים".

אמנם על-פי החוק הנוכחי איש מעובדי התאגיד לא אמור להיות מפוטר, ועובדי המינהלה אף אמורים להישאר בתאגיד "כאן", כך שפיצול החדשות אמור להשפיע עליהם פחות, אך לכולם ברור כי עצם העובדה שתאגיד החדשות עומד להיות גדול ומשמעותי, פירושה שבמקביל התאגיד הוותיק יותר ילך ויצטמצם, ובהתאם הדבר יביא במוקדם או במאוחר לצמצום המינהלה שלו.

"הוועד שלנו מייצג את עובדי המינהלה, הכספים, משאבי האנוש, שיווק וכו'", מסבירה עיני-אביב בשיחה עם "גלובס". "מי שאמור לטפל בנו בהסתדרות הוא שי בירן, אבל אני לא הצלחתי להשיג אותו מעולם, ומי שקדמה לי בתפקיד הייתה איתו בקשר מאוד מועט".

לדבריה, העובדים חשים כי בעוד שבמהלך הדיונים בכנסת ההסתדרות מלווה יד ביד את עובדי רשות השידור הוותיקים, להם לא ניתן כל מענה, ואין מי שייצג אותם.

ואכן, במכתב שנשלח לניסנקורן מצוין כי "איש הקשר שלנו בהסתדרות הוא ראש אגף הכלכלה בהסתדרות, מר שי בירן. אנו מעריכים אותו, אבל בגלל תפקידו הוא לא מספיק זמין לטפל בבעיות שלנו, והוא גם לא באמת הכתובת הנכונה. אנחנו צריכים איגוד מקצועי שיוכל להגיע אלינו למקום העבודה, לתת מענה לצרכים של העובדים ולהרגיע אותם. אנחנו צריכים מישהו שישמיע את קולנו בכנסת ואל מול מקבלי ההחלטות".

 

עוד נכתב במכתב שנשלח לניסנקורן: "חשבנו שההסתדרות היא הכתובת הזאת, אך התאכזבנו. ראינו שהכרזת על סכסוך עבודה - בלי שאף אחד ידבר איתנו - ואז הופתענו לגלות שביטלת את השביתה, בלי לנסות להילחם נגד הצעת החוק שפוגעת במקום העבודה שלנו ומאיימת על עתידנו התעסוקתי.

"בינתיים, אנחנו נאלצים להתמודד עם הכעס הרב של מאות העובדים שהחתמנו על טפסי ההסתדרות. הם טוענים, ובצדק, שההסתדרות נטשה אותם, השאירה אותם באי-ודאות, עמימות וסכנת פיטורים שממשיכה לרחף מעל ראשנו. אנו, נציגי הוועד, אלה שמובילים את ההתארגנות, מנסים להמשיך ולפעול בנחישות, אך התסכול והחוסר אונים רבים מאוד.

"אנו מצפים שההסתדרות תילחם נגד החוק שפוגע בנו ומבקשים לקיים פגישה דחופה עם נציגי ההסתדרות ולהסדיר את הייצוג של עובדי המטה. חשוב לציין כי ישנם עוד עובדי מטה רבים שעדיין אינם הצטרפו להסתדרות וחוששים להצטרף, מכיוון שהם רואים בהסתדרות גוף שאינו מייצג אותנו באמת".

מההסתדרות לא נמסרה תגובה לדברים.