לקוח פרטנר לשעבר: חויבתי במשך שנים בגין שירות לא ברור

הרעה החולה של הוראות הקבע: לקוח פרטנר לשעבר טוען כי במשך 10 שנים הוא חויב ע"י החברה בגין שירות לא ברור בסכום מצטבר של 2,500 שקל ■ פרטנר: "לפנים משורת הדין הוחלט לזכותו במלוא הסכום"

לוגו פרטנר
לוגו פרטנר

כמה מאיתנו טורחים לבדוק חודש בחודשו את החיובים שנגבים מאתנו בכרטיס האשראי ולהצליב אותם עם חשבוניות החיוב מהחברות עמן אנחנו מצויים בהתקשרות? כנראה שלא רבים. נוסיף לכך את העידן הטכנולוגי שבו חשבוניות רבות מגיעות למייל (או לא מגיעות כלל) ואת "נוחות" הוראת הקבע שמתנהלת כישות עצמאית - ונקבל את הקלות הבלתי נסבלת של חיובים לשווא שמעשירים את קופת החברות באין-מפריע.

עד כמה קל "להשחיל" לחשבון חיובים ללא הצדקה שנמשכים חודש בחודשו ונערמים למאות ולאלפי שקלים, עד אשר הצרכן מגלה כי הוא זורק את כספו לשווא? מסתבר כי לא מדובר בפעולה מסובכת, קל וחומר כשבמקרים רבים, כאשר אותו צרכן יגלה את אותם חיובים מיותרים, האשמה תוחזר אליו בתור מי שאמור לבדוק את חשבוניות ואת החיובים הקבועים שלו, עם אמירות בנוסח "אין לנו מה לעשות כרגע" וכדומה. ומה עם הכסף? כאן זה תלוי במידת העיקשות שלכם שלא לוותר.

לצערנו, סיפורים מעין אלה יש למכביר, ואחד מהם נביא לפניכם: מדובר בצרכן בשם ר' שהיה בעבר לקוח של פרטנר ולא עוד, ולפיכך באופן קבוע הוא לא מקבל חשבוניות מהחברה. אלא שלפני זמן קצר נחתה חשבונית מוזרה למדי בתיבת המייל של אמו, וממנה עלה כי מכרטיס האשראי של ר' נגבה סכום של כ-23 שקל מדי חודש לטובת פרטנר. הסכום, שגם בחשבונית לא ברור בגין מהו, נגבה ממנו במשך 10 שנים ועמד במצטבר על כ-2,500 שקל.

וכך הוא מספר בפנייתו ל"גלובס": "לפני זמן מה גילינו במקרה בחשבונית שהגיעה למייל של אמי, כשבחשבון אני מופיע כמוטב, חיוב חודשי של כ-23 שקל - לא ברור האם זה שירות של אורנג' או של 012, לא ברור על איזה קו מדובר, היות ואנחנו לא לקוחות של החברה. הדבר היחיד שהצלחנו להבין הוא שמדובר בשירות שנרכש בשנת 2007". 

לדבריו, "ניסינו להבין מול שירות הלקוחות האם זה שירות שרכשנו בשעתו לשיחות מהארץ ליעדים בחו"ל או ההפך. תשובתם הייתה שזה שירות שאנחנו ביקשנו לרכוש, ובאחריותנו לבטל אותו אם אנו לא משתמשים בו",

עוד לדבריו, "שני דברים צורמים לנו בחיובים המיותרים הללו: ראשית, העובדה שלא קיבלנו לאורך השנים כל חשבונית או תכתובת, וגם זו האחרונה שהגיעה נחתה בתיבת המייל של אמי, בשעה שאני רשום כבעל החשבון והקו. שנית, העובדה שעד כה לא קיבלנו תשובה בגין מה נגבה אותו סכום חודשי. המידע שהצלחנו לדלות מאנשי פרטנר הוא שדובר בשירות שביקשנו לקו הביתי של הוריי, למרות ששמי מופיע בחשבונית (יצוין כי בשנת 2007 לא גרתי בבית הוריי כלל).

"אולי נאיבי מצדי לחשוב כך, אבל בכל זאת - לחברה הלוא יש אפשרות לראות שמדובר בשירות לא פעיל - מדוע היא אינה מתקשרת פעם בשנה, לאחר שהיא רואה שאין שום שימוש בשירות, ומיידעת על כך? התשובה ברורה בעצם - כי זה הכי נוח לה לקבל כסף קטן באופן קבוע במשך שנים ולסמוך על זה שהצרכנים לא יבחינו בכך". 

אחרי שנואש מהאפשרות לקבל את כספו חזרה בהתמודדות מול נציגי החברה, פנה ר' ל"גלובס" - וכאן נבשר על טוויסט בעלילה, כאשר החברה החליטה לזכות אותו על מלוא הסכום.

מפרטנר נמסר בתגובה: "בהמשך לפניית הלקוח, שהבהיר כי לא היה מודע לכך שהוא מנוי לשירות, הוחלט לפנים משורת הדין לזכותו באופן מיידי במלוא הסכום".