הישג לקשת: NBC הזמינה עונה מלאה מסדרה שפותחה על-ידה

בנוסף להצלחה של "For God and Country" שפותחה ע"י קשת אינטרנשיונל, השעשועון "הטוב מכולם" נמכר לערוץ טלוויזיה במקסיקו; וסדרת הנוער של ענני תקשורת, "כדברא", נמכרה לשידור בפולין ■ ארמוזה פורמטס פותחת משרד במיאמי שיתמקד באמריקה הלטינית

תעשיית התוכן הישראלית ממשיכה לרשום הצלחות ברחבי העולם. בסוף השבוע נודע כי הפיילוט שהציגה קשת אינטרנשיונל ל-NBC אושר על-ידי רשת הברודקאסט האמריקאית, והיא תזמין ממנו עונה מלאה.

מדובר בסדרה בשם "For God and Country", שעוסקת בשתי זרועות של יחידת עלית אמריקאית הפועלת באזורי סכנה בעולם. יוצר הסדרה הוא דין ג'ורגאריס ( Dean Georgaris), ויככבו בה בין היתר אן הייש ומייק ווגל.

בין קשת אינטרנשיונל ל-NBC יש הסכם שיתוף-פעולה ארוך-טווח, שבמסגרתו לרשת האמריקאית יש ראשוניות על פורמטים וסדרות של קשת בכל הנוגע לשידור והפצה בארה"ב. בעבר שידרה NBC גרסה אמריקאית לדרמת הריגול הישראלית "תא גורודין", שהופצה על-ידי קשת אינטרנשיונל, אך הסדרה לא זכתה להצלחה.

קשת אינטרנשיונל הגישה שני פיילוטים נוספים לשתי רשתות ברודקאסט גדולות בארה"ב, ובימים הקרובים היא אמורה לקבל תשובה גם לגביהם. מדובר בסדרה בשם "Wisdom of the Crowd" שהוגשה ל-CBS, ובסדרה שנקראת "Salamander", שמבוססת על פורמט בלגי והוגשה לרשת ABC.

בתוך כך, בימים האחרונים הודיעה חברת ענני תקשורת כי "כדברא", סדרת הילדים והנוער שהיא מפיקה ומשודרת בימים אלה בערוץ ניקלודיאון ב-yes, נמכרה לערוץ ניקלודיאון פולין, שם היא תשודר בדיבוב לפולנית. מדובר בעסקה שנייה בתוך כחצי שנה שרושמת הקבוצה, שמכרה באוקטובר 2016 הסדרה "שכונה" (שמשודרת בערוץ ניקלודיאון בהוט) לערוץ הפורטוגלי RTP2.

"כדברא" היא סדרת מתח ופנטזיה מבית היוצר של Nutz Productions - חברה-בת של ענני תקשורת - שיצרו סיון שיקנאג'י, עינת שחק ומיכל קופר-קרן.

מי שעוד סגרה עסקת מכירה עולמית לאחרונה היא חברת ההפקות דורי מדיה, שמכרה את הפורמט של השעשועון "הטוב מכולם" לטי.וי אצטקה, ערוץ טלוויזיה גדול במקסיקו. מדובר במכירה ראשונה בעולם של הפורמט שנמצא בבעלות דורי מדיה, אבוט-המאירי וזכיינית ערוץ 2 רשת, והעונה הראשונה של הגרסה המקסיקנית תכלול 10 פרקים. בארץ שודרה התוכנית בימי שישי בערב, והנחה אותה אברי גלעד.

נדב פלטי, מנכ"ל קבוצת דורי מדיה, מסר: "אנו מצפים שהפורמט יהיה מוצלח מאוד בקרב הצופים של טי.וי אצטקה, כשישודר בפריים-טיים של הערוץ".

עוד באמריקה הלטינית: חברת הפורמטים הישראלית ארמוזה פורמטס הכריזה בימים האחרונים על פתיחת משרד חדש שיפעל ממיאמי ויתמקד באזור. ארמוזה פורמטס היא מחברות הפורמטים וההפצה הישראליות הבולטות, והיא מחזיקה בין היתר בזכויות לפורמטים כמו "לעוף על המילון" ו"בני-ערובה".

אבי ארמוזה, מנכ"ל ארמוזה פורמטס, מסר: "אנו רואים בהקמת השלוחה שלנו באמריקה הלטינית צעד משמעותי עבור החברה, אשר מתמקדת בפיתוח שותפויות ומערכות יחסים אסטרטגיות עם שחקנים מקומיים באזור חשוב זה".