היפנים יכולים להיות מרוצים: דוח חזק לאורמת ברבעון הראשון

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, עם גידול של כ-35% בהכנסות ושל כ-20% ברווח ■ מכירת השליטה לאוריקס היפנית צפויה להיסגר ברבעון השלישי

מפעל אורמת בנבאדה / צילום: אתר החברה
מפעל אורמת בנבאדה / צילום: אתר החברה

בחברה היפנית ORIX יכולים להיות מרוצים מהדוחות הכספיים של אורמת טכנולוגיות, שפורסמו אתמול (ב') אחרי המסחר בוול סטריט. כזכור, לפני כמה ימים דווח שאוריקס תרכוש 22% ממניות אורמת  , מידי קרן פימי, משפחת ברוניצקי וכמה בכירים באורמת.

העסקה למכירת השליטה באורמת לידי אוריקס, אשר צפויה להיסגר ברבעון השלישי, תתבצע במחיר של 57 דולר למניה, לעומת כ-57.5 דולר שהוא מחיר הנעילה אתמול. שווי השוק של אורמת בניו יורק ובת"א הוא 2.86 מיליארד דולר.

אורמת פעילה בתחום האנרגיה הגיאותרמית - הן בהקמת תחנות כוח עבור לקוחות (מגזר המוצרים) והן בבעלות שלה על תחנות הכוח (מגזר החשמל). ברבעון הראשון של 2017 אורמת עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח.

ההכנסות צמחו ב-25.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-190 מיליון דולר. ההכנסות ממגזר החשמל צמחו ב-7.3% לרמה של כ-116 מיליון דולר, ובמכירות המוצרים נרשם זינוק של 69.5%, ל-74.1 מיליון דולר. מגזר החשמל רווחי יותר, עם רווח גולמי שמהווה 43% מהמחזור, בעוד שבמגזר המוצרים הרווחיות הגולמית היא של 33%.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-35.3 מיליון דולר, עלייה של 20.6% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה הגיע ל-71 סנט. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה 91.8 מיליון דולר, לעומת 80.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

"זה היה רבעון טוב נוסף בו נהנינו מהתוצאות החזקות הן במגזר החשמל והן במגזר המוצרים", אמר המנכ"ל, יצחק אנג'ל. "כפי שציינו, מטרתנו במגזר החשמל היתה להתאים את הייצור על מנת למקסם את היעילות, וההתקדמות שאנו משיגים בתחום זה, באה לידי ביטוי בשיפור במרווח הגולמי. מגזר המוצרים הציג גידול של כמעט 70% במכירות הרבעוניות הודות להתקדמות שלנו בפרויקטים בניו זילנד, סין וטורקיה.

"כפי שציינו בעבר, חלק מפרויקטים אלה, ובעיקר בטורקיה, כמו גם תזמון הכרה בהכנסות עבור פרויקטים שהסתיימו, הובילו למרווח גולמי נמוך יותר הצפוי להישאר ברמה זו גם בהמשך 2017. השיפורים המשמעותיים שביצענו ושאנו ממשיכים לעשות להגדלת היעילות התפעולית, תרמו לשיא ב-EBITDA המתואם".

ללא שינוי בתחזיות

למרות עקיפת התחזיות ברבעון, אורמת לא מעלה בשלב זה את התחזית השנתית, והיא ממשיכה לצפות להכנסות של 460-470 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 340-350 מיליון דולר ב-2017.

אורמת תחלק דיבידנד רבעוני של 8 סנט למניה, ובסך הכל כ-4 מיליון דולר, בסוף מאי. אורמת מציינת שגם ברבעונים השני והשלישי יחולק דיבידנד בסכום זהה. העסקה עם אוריקס צפויה להיסגר ברבעון השלישי, כך שקרן פימי צפויה ליהנות מעוד כמיליון דולר של דיבידנדים עד להשלמת העסקה.

אנג'ל הוסיף כי "לאחרונה הודענו שאוריקס תרכוש החזקה של 22% באורמת, בעיקר מפימי וברוניצקי השקעות. במקביל, חתמנו על הסכם שיתוף פעולה מסחרי עם אוריקס. אנו רואים בהסכם שיתוף הפעולה המסחרי התפתחות משמעותית, אשר תשפר המיצוב האסטרטגי שלנו, להרחבת הפריסה הגיאוגרפית ובסיס הלקוחות שלנו, וכן, לגיוון הטכנולוגי של החברה".

תוצאות אורמת
 תוצאות אורמת