כונס הנכסים הרשמי, דוד האן, הודיע הערב (ג'), במהלך הישיבה של הוועדה המיוחדת של הכנסת בראשות ח"כ דוד ביטן, כי רשות השידור תעמיד כבר ממחר (ד') לרשות תאגיד השידור החדש את עובדי הרשות שהתקבלו לעבודה בתאגיד.

הודעתו של האן מגיעה על רקע העובדה שעל-פי המסתמן התאגיד יחל בשידוריו כבר ביום שני הבא, 15 במאי, ועליו להתחיל לקלוט אצלו את עובדי רשות השידור שהתקבלו לתאגיד.

על-פי האן, מדובר ב-200 עובדי טלוויזיה, 160 אנשי רדיו ועוד 87 אנשי הטלוויזיה בערבית. היחידים שיוחרגו מהמעבר כבר מחר הם כ-20 עובדי טלוויזיה שדרושים על-מנת לשדר את האירוויזיון בסוף השבוע.

לאור זאת, הערב שודרה מהדורת "מבט" האחרונה, וממחר לא יהיו עוד שידורי טלוויזיה, ובאפיק 11 תוקרן רק שקופית עד לתחילת שידורי התאגיד.

האופן שבו נודע לעובדים ולציבור על כך שמהדורת "מבט" ששודרה הערב תהיה האחרונה, זמן קצר בלבד לפני תחילת המהדורה, עוררה זעם רב בקרב העובדים. המהדורה האחרונה, ששידורה הסתיים לפני זמן קצר, הוקדשה לפרידה של העיתונאים מהמסך והסתיימה בשירת "התקווה", כשחלק מהעובדים ממררים בבכי.

גאולה אבן קיבלה את הבשורה בשידור חי ופרצה בבכי. עורך מהדורת "מבט", אבי מוסקל, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "פחות משעה למהדורת 'מבט' אנחנו מגלים יחד עם הכנסת וראשי התאגיד שזו המהדורה האחרונה! זו קבורת חמור של רשות השידור #בושה".

 

אמש (ב') נמצא פתרון לאחת הבעיות שעמדו בפני עליית התאגיד כבר ב-15 במאי, והיא העובדה שעד לתאריך זה לא ניתן יהיה למנות את המנכ"ל הזמני. על-פי ההצעה של ח"כ רועי פולקמן (כולנו), עד למינוי המנכ"ל הזמני מי שיקבל את סמכויותיו יהיה העורך הראשי, תפקיד שכרגע אמור לכהן בו ברוך שי, ראש חטיבת החדשות במבנה הנוכחי שלה, תחת תאגיד "כאן".

ח"כ ביטן הסכים לכך שבימים הראשונים העורך הראשי יוכל לקבל סמכויות תפעוליות של מנכ"ל, לתקופה קצרה שלא תעלה על שבועיים - מה שמייתר את הצורך בדחייה נוספת, שהאוצר מתנגד לה, ושעלותה מוערכת על-ידו ב-17 מיליון שקל.

יחד עם זאת, עדיין לא ברור כרגע כיצד יוכל תאגיד החדשות החדש, שאמור לצאת לדרך ב-15 במאי, למלא את שעות האקטואליה שהיו אמורות להיות מסופקות במיקור חוץ באמצעות אולפני הרצליה.

הוועדה בראשות ח"כ ביטן אמורה להתחיל הערב בהצבעה על סעיפי החוק, וזה יובא לאישור מחר בכנסת, ימים ספורים בלבד לפני מועד עליית התאגיד לאוויר וסגירת רשות השידור.