פסגות: "אנלייט מובילה בתחום שבו צפויה צמיחה אדירה"

בית ההשקעות ממליץ על החברה, שמנייתה עלתה בשנה האחרונה ביותר מ-70%, בפרמיה של 21% על שוויה הבוקר

למרות זינוק של יותר מ-70% בערכה של מניית חברת האנרגיה הירוקה אנלייט אנרגיה  בשנה האחרונה, בבית ההשקעות פסגות מזהים עוד פוטנציאל משמעותי בשוויה. בתחילת סיקור פעילות החברה בפסגות, מעניקים למניה המלצת "קנייה" במחיר יעד של קרוב ל-1.6 שקלים - גבוה ב-21% מערכה הבוקר (ה'), ששיקף לחברה שווי של כ-620 מיליון שקל.

על רקע ההמלצה החיובית, מניית אנלייט טיפסה אתמול בכ-4.5% והיום עלתה בעוד כ-1.5%. בפסגות סבורים כי "השקעה באנלייט הינה השקעה באחת החברות המובילות והמנוסות בישראל בתחום בו צפויה צמיחה אדירה בשנים הקרובות, לצד פוטנציאל צמיחה רבה בחו"ל. אנו סבורים כי בעתיד הרחוק אנלייט תיזום, תנהל וגם תממש פרויקטים רבים שאינם מתומחרים כי במודל".

האנליסט נעם פינקו מסביר כי "המודל מביא בחשבון רק את הפרויקטים המניבים, בהקמה ולקראת הקמה וחלק מהפרויקטים המותלים. לא התחשבנו בפוטנציאל העתידי של מאות מגוואט נוספים שעשויים להצטרף בעתיד. האפסייד הנוסף במודל ינבע בעתיד מהתקרבות הפרויקטים לשלב ההנבה (הפחתת שיעורי היוון) וכמובן כניסת פרויקטים חדשים".

אנלייט אנרגיה, המנוהלת על-ידי גלעד יעבץ ונמצאת בשליטת יורוקום תקשורת של שאול אלוביץ' (בעל השליטה בבזק), עוסקת בייזום, הקמה והפעלת פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית ואנרגיית רוח בישראל ובאירופה.

פינקו מציין בהמלצה שפרסם כי עד היום אנלייט הקימה או השקיעה בפרויקטים בהספק כולל של יותר מ-200 מגוואט בתחומי האנרגיה הסולארית והרוח, ומתוכם "היא מכרה, ברווח נאה, פרויקטים בהספק כולל של 57 מגוואט (כולם באירופה)".

מוקדם יותר השבוע עדכנה אנלייט כי תמכור לקבוצת הביטוח והפיננסים הראל כ-10% ממיזם "מובילים" תמורת 3.5 מיליון אירו. מובילים היא שותפות לביצוע השקעות בפרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת בשוק הבינלאומי, בהיקף השקעות כולל של עד 125 מיליון אירו.

אנלייט זוכה לעניין מוסדי רב מזה זמן ועוד לפני הראל הצטרפה ל"מובילים" מגדל, שהקטינה את חלקה המקורי בשותפות ביחס לזו שרצתה במקור בשל הוראות הרגולציה, ולאחריה נכנסה לשותפות גם הפניקס.

בעניין זה פינקו מציין כי "עד כה נרשמה התחייבות להשקעה של כ-54% מהיקף הקרן, לכן אנו מעריכים כי צפויים פרויקטים נוספים", ומוסיף כי "החברה נכנסת לפעילות בחו"ל לאחר שיזם מקומי הגיע להתקדמות רגולטורית מסוימת, בניגוד לישראל, שם הייזום של החברה הינו מההתחלה".

במבט כולל יותר, מוסיף פינקו כי "גופים רבים מבקשים להשקיע בתחום בכל העולם, מגמה שהובילה לעלייה בהשקעות אקוויטי בשנה האחרונה מ-95 מיליארד דולר ל-117 מיליארד דולר. גם בישראל המוסדיים וקרנות השקעה החלו להשקיע בתחום ואנו צופים המשך השקעות של גופים אלו, הן בשלב הייזום והן בשלב ההנבה".