מה ברשת: זה מה שקורה כשנכנסים לאתר של מירי רגב

שרת התרבות שוב מעוררת סקנדל וזוכה למשחק רשת שהופך ללהיט ויראלי ■ הגולשים עושים מטעמים מהתיעוד המביך של ברגותי בכלא ■ וגאולה אבן בוכה לעיני המצלמות ומרגשת את הרשת ■ צפו בתוכנית "מה ברשת" לסיכום האירועים הבולטים של השבוע

 מירי רגב משחק רשת/ צילום: מהוידאו
מירי רגב משחק רשת/ צילום: מהוידאו

היום בתוכנית "מה ברשת" בגלובס TV, כל מה שקורה ברשת האינטרנט הישראלית: נחזור לסערה שעורר מרואן ברגותי שהפך להיות "הפרזנטור" של טורטית, ספר של צ'כוב רודף אחרי מירי רגב, וגאולה אבן מרגשת את הרשת.

ביום ראשון האחרון פרסם שירות בתי הסוהר תיעוד מתא המעצר של בכיר הפתח מרואן ברגותי, שמנהיג את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בישראל. בסרטון נראה ברגותי אוכל טורטית בסתר ובכך בעצם שובר את שביתת הרעב. לפי חברת ויגו המתמחה בניתוח השיח החברתי ברשת, הפרשה גרפה 5,000 שיחות ברשת.

גם שרת התרבות מירי רגב הצליחה לעצבן את הגולשים השבוע עם פרשת שבוע הספר, שגרפה 2,000 שיחות ברשת. הסערה התפוצצה אחרי שפורסם כי שמשרד התרבות מסרב להעביר תקציב של 150 אלף שקל לצורך קיום האירועים ב-37 רשויות בפריפריה, ולכן שבוע הספר ייערך השנה רק בירושלים, תל-אביב וראשון-לציון.

אבל הפרשה המדוברת ביותר השבוע הייתה המהדורה האחרונה של "מבט" בערוץ 1. הסרטון של גאולה אבן מתבשרת בשידור חי על הפסקת מבט באופן פתאומי ופורצת בבכי מול המצלמות. הסרטון סחף את הרשת, והפרשה גרפה 11 אלף שיחות ברשת. 60% מהשיחות עסקו בביקורת והאשמות נגד ההתנהלות הקלוקלת של הממשלה, וחלק גם נגד עובדי רשות השידור והשכר המופרז שהם מרוויחים. חלק גם ביקרו את מנהלי תאגיד השידור ואת גופי התקשורת שנטו נגד רשות השידור ופתאום נזכרו לגלות אמפתיה.

גם שידורנו תמו, לפחות לשבוע זה. שיהיה לכולם סוף שבוע רגוע.