"ירושלים בירתנו הנצחית": צפו בשמלה של מירי רגב בקאן

שרת התרבות הופיעה על השטיח האדום בפסטיבל קאן בשמלה עם אמירה פוליטית בולטת, ובה קו הרקיע של ירושלים העתיקה והכותל המערבי

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, צעדה אמש (ד') על השטיח האדום בהקרנת סרט הפתיחה של פסטיבל קאן, "הרוחות של ישמעאל", בשמלה עם אמירה פוליטית בולטת, ובה קו הרקיע של העיר העתיקה בירושלים והכותל המערבי. רגב הגיעה לפסטיבל כדי לפתוח את פעילות הביתן לקולנוע ישראלי, שמטרתו לחזק את הקשרים של יוצרי קולנוע מקומי עם התעשייה העולמית.

"השנה אנחנו חוגגים 50 שנה לשחרורה ולאיחודה של ירושלים", אמרה רגב. "אני גאה לחגוג את נקודת ציון היסטורית זו דרך אמנות ודרך אופנה, ואני שמחה שהתוצר של המעצב הישראלי אביעד הרמן מרגשת ומכבדת את המעמד לתפארת ירושלים בירתנו הנצחית".

המהלך נעשה ברקע התבטאותו של דובר הבית הלבן, שון ספייסר, שלשום בנושא. במהלך תדרוך לעיתונאים בבית הלבן, הוא נשאל אם הכותל המערבי נמצא בישראל, לאחר שגורמים בממשל סירבו להצהיר כי הוא חלק ממנה. "הכותל הוא אחד האתרים הקדושים ליהדות. הוא כמובן בירושלים", הבהיר ספייסר. "אבל זה עניין שנמצא בתהליך רציני של בחינה, וידובר במהלך ביקור טראמפ עם הצדדים השונים".

שמלתה של רגב נוצרה מבד שזור בחוט זהב, שאימרתה מציגה את קו הרקיע של ירושלים העתיקה. הגרפיקה של קו הרקיע נוצרה בשיתוף המעצב בוריס סולטנוב, והחלק העליון כולל בד רשת מוזהב. לאורך מפתח הצוואר שובץ תכשיט ענק שמורכב מקריסטלים, אבני חן וריקועי מתכות.

המעצב התייחס לשמלה ואמר כי הוא "מודה על ההזדמנות שנתנה לי השרה רגב לתת ביטוי לחגיגות העיר. בחודשים האחרונים עבדתי בנאמנות בלתי מתפשרת על יצירת השמלה יחד עם אמא שלי, שרית, ואנחנו גאים מאד בתוצאה".

מירי רגב בקאן. צילום אלי סבתי
 מירי רגב בקאן. צילום אלי סבתי