המורה שמכר לנועם לניר פעילות מדיה ב-1.2 מיליון שקל

חברת אפליי של לניר רוכשת מקובי דן פעילות בתחום הפרסום בווידאו ■ דן ימשיך לנהל את הפעילות, ונוסף על תשלום במזומן יוקצו לו 3% ממניות אפליי

נועם לניר / צילום: איל יצהר
נועם לניר / צילום: איל יצהר

מה משותף ליזם הטכנולוגיה הוותיק נועם לניר ולמי שעד לפני 4 שנים עוד עבד כמורה למתמטיקה בבית הספר אנקורי? ובכן, מתברר שהמורה, קובי דן, פיתח לצד עבודתו באנקורי יכולות בתחום המדיה, שהרשימו את לניר ואת הנהלת החברה הציבורית אפליי (Apply), שנמצאת בשליטתו.

אפליי הודיעה אתמול (א') על מיזוג פעילות המדיה של דן לתוכה. במסגרת המיזוג משלמת אפליי  לחברה של דן 1.2 מיליון שקל, וזאת באמצעות הלוואה שהיא לוקחת, שעבורה העמיד לניר לאפליי ערבות ללא תמורה. הפעילות שנרכשה מדן, מתרכזת בתחום הפרסום בווידאו בפלטפורמות המסחריות, הטכנולוגיות והדיגיטליות השונות, והיא תתבצע מעתה באמצעות שותפות מוגבלת, שבה תחזיק אפליי 70% וביתרה יחזיק דן, שינהל את הפעילות.

אפליי גם תבצע הקצאה פרטית של 3% ממניותיה לדן בשתי מנות: הראשונה, בהיקף של 2% מההון, תיעשה לאחר תחילת העסקתו בחברה, לפי מחיר מניה של 1.7 שקלים - דומה למחיר השוק בעת הדיווח, ובשווי כולל של כ-460 אלף שקל. היתרה (1%) תוקצה לדן בכפוף לכמה תנאים, ובדומה לשווי המניה באותו מועד. ההסכם בין הצדדים קובע את מנגנון חלוקת רווחי החברה המשותפת לאחר פירעון ההלוואה, וכן מגבלות שונות על העברת הזכויות בשותפות וביניהם.

המניה ירדה כ-70% בשנה האחרונה

מהדיווח בעניין מינויו של קובי דן (31) למנכ"ל החברה המשותפת, עולה כי בין 2011-2013 עבד כמורה למתמטיקה בבית הספר אנקורי, ובהמשך שימש במשך כשנה מנהל לקוחות בחברת הפרסום המקוון מרימדיה, שאותה עזב ב-2014 לטובת פיתוח פעילות עצמאית בתחום.

מהנתונים שמציגה אפליי עולה כי החברה הנרכשת הציגה בסיכום 2016 הכנסות של קרוב ל-7 מיליון שקל ורווח נקי של יותר מ-1 מיליון שקל, לאחר שב-2015 הכנסותיה הגיעו ל-11.5 מיליון שקל, לצד רווח נקי של יותר מ-2 מיליון שקל.

על תחילת שיתוף-הפעולה בין הצדדים הודיעה אפליי כבר בדצמבר האחרון, אז דיווחה על הסכם עקרונות "להקמת מיזם משותף לפיתוח פעילות הפצת תוכן וידאו בפלטפורמות המסחריות, הטכנולוגיות והדיגיטליות השונות", וזאת "במסגרת בחינתן השוטפת של חלופות לפיתוח פעילות בתחום המדיה והתוכן". באפליי ציינו כעת כי הרכישה "נועדה בעיקרה כדי להמשיך ולפתח את פעילות החברה בתחומי המדיה והתוכן".

מניית אפליי הגיבה אתמול לעדכון בעלייה של 5.5% במחזור מסחר קטן, והיום (ב') המשיכה במגמה החיובית במחזור מסחר קטן עוד יותר. העליות האחרונות מקזזות חלקית בלבד צניחה של קרוב ל-70% שרשמה מניית אפליי בשנה האחרונה, שמשקפת כעת לחברה שווי של כ-25 מיליון שקל בלבד.

אפליי, המנוהלת על ידי אורון צל, התחילה ב-2013 לפעול בפיתוח, שיווק, הפצה ומוניטיזציה של אפליקציות ברשתות הסלולר, ובשנתיים החולפות, בין 2014 ל-2016, מיקדה את עיקר משאביה בפיתוח והפצת אפליקציית מקלדת חכמה ממותגת עבור מועדוני ספורט ומותגים, באמצעות מיזם קיבו (Kibo) המשותף יחד עם חברת וויטסמוק.

ואולם לפני קרוב לשנה התחילו שתי החברות בתהליך רה-ארגון, צעדי התייעלות וצמצום משמעותי בפעילותה של קיבו, שעם בעלי מניותיה נמנים גם סוכן הכדורגלנים פיני זהבי וכן כריסטיאנו רונאלדו, כדורגלן ריאל מדריד וקפטן נבחרת פורטוגל - וזאת בשל חוסר הצלחתו של המיזם לייצר הכנסות, לצד הפסדיו המצטברים. כעת פעילותה של אפליי מתרכזת במתן שירותי שיווק, פרסום והפצה באינטרנט ובמובייל, ונוסף על כך, היא בוחנת הזדמנויות נוספות.

נכון להיום אפליי לא מציגה הכנסות משמעותיות, ועיקר פעילותה ממומנת על ידי בעלי המניות, בראשות לניר (41%). לדוחותיה הכספיים מוצמדת הערת "עסק" חי", תוך שרואי החשבון שלה מפנים את תשומת לב המשקיעים להפסדיה, שהסתכמו ב-2016 ב-13 מיליון שקל (בדומה ל-2015) ולתזרים שלילי מפעילות שוטפת. עוד צוין בדוחות האחרונים כי "הנהלת החברה מתכננת לבצע גיוסי הון וחוב לצורך מימון פעילותה השוטפת (בהתאם לתוצאות הפעילות העסקית) ובוחנת לשם כך כמה חלופות".