בריטניה: 22 הרוגים בפיגוע במנצ'סטר; דאע"ש לקח אחריות

(עדכון) - כ-60 פצועים בפיצוץ באולם "מנצ'סטר ארנה" שבעיר מנצ'סטר בהופעה של הזמרת אריאנה גראנדה ■ עפ"י החשד, מחבל מתאבד שנשא מטען חבלה על גופו גרם לפיצוץ

פיגוע אנגליה, הופעה אריאנה גרנדה
פיגוע אנגליה, הופעה אריאנה גרנדה

22 בני אדם נהרגו הלילה (ג') וכ-60 נוספים נפצעו בפיצוץ באולם "מנצ'סטר ארנה" שבעיר מנצ'סטר שבבריטניה. המשטרה הודיעה באופן רשמי כי מדובר בפיגוע טרור. פיצוץ רב-עוצמה נשמע בסוף הופעתה של הזמרת אריאנה גרנדה במקום.

עוד דווח כי יחידה לניטרול פצצות פעלה במקום כדי לבדוק את האפשרות למטעני חבלה. מקורות ביטחוניים אמריקאים רשמיים מסרו כי על פי החשד, מחבל מתאבד שנשא מטען חבלה על גופו גרם לפיצוץ. עד ראייה שנכח במקום אמר כי "כשעשינו את דרכנו החוצה בתום המופע נשמע פיצוץ גדול וכולם צעקו וברחו. הפיצוץ היה חזק מאוד, הרגשתי אותו בגופי". 

בהמשך היום דווח כי דאע"ש לקח אחריות לפיגוע. 

פיגוע אנגליה אריאנה גרנדה
 פיגוע אנגליה אריאנה גרנדה

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי התייחסה הלילה לאירוע במנצ'סטר אמרה כי "מחשבותינו עם הקורבנות, הפצועים, ועם בני משפחותיהם". עוד אמרה מיי כי "אנחנו עושים את מרב המאמצים כדי לקבל את המידע המלא של מה שנחקר על ידי המשטרה כאירוע טרור". מיי תכנס את הפרלמנט לדיון דחוף.

מג'יד קאהן בן 22 הגיע כדי לצפות בהופעה עם אחותו. "רעש גדול מאוד נשמע בסוף ההופעה, זה היה כמו רעש של פצצה. כולם מסביבי נלחצו והחלו לברוח החוצה. עד ראייה נוספת אמרה כי "זה נשמע כמו קול ירייה. הסתכלתי מסביבי וראיתי אנשים בורחים החוצה בבהלה גדולה. כולם היום בפאניקה".

פיגוע אנגליה אריאנה גרנדה
 פיגוע אנגליה אריאנה גרנדה

ברשתות החברתיות הופצו תמונות וסרטונים רבים של עדי ראייה המתארים את האימה שאחזה בקהל בדקות שלאחר הפיצוץ. בסרטונים ניתן לראות קהל רב, ובו ילדים וצעירים לרוב, נמלט מהמקום. תחנת הרכבת הגדולה "ויקטוריה" נמצאת מתחת לאולם, והתנועה בה נחסמה כליל לאחר הפיצוץ.

אולם ה"מנצ'סטר ארנה", המכיל 21 אלף מקומות ישיבה הוא הגדול ביותר בבריטניה ובמקום מתקיימים מופעים של אמנים רבים באופן קבוע. הזמרת אריאנה גרנדה נחשבת לפופולרית בקרב ילדים ובני נוער, שפוקדים את הופעותיה בקביעות. לפני כחודשיים בוצע פיגוע משולב של דריסה ודקירה בלונדון בו נהרגו ארבעה אנשים. עשרות בני אדם נוספים נפצעו באירוע.

פיגוע אנגליה אריאנה גרנדה
 פיגוע אנגליה אריאנה גרנדה