אחרי רוסיה: רשת קופיקס תתרחב למדינות נוספות בעולם

כחצי שנה אחרי פתיחת קופיקס ברוסיה, חברת קופיקס גרופ מרחיבה את פריסתה בעולם ומקימה רשתות קפה במדינות נוספות יחד עם שותפיה ברוסיה ■ תקים לצורך כך חברת החזקות

אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר
אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר

רשת קופיקס (אורבן קופיקס) מודיעה היום (ד') על חבירה לקבוצת משקיעים והקמת חברת החזקות לצורך פיתוח והקמה של רשתות בתי קפה "קופיקס" ברחבי העולם. 

כך, כחצי שנה אחרי פתיחת הסניפים של קופיקס ברוסיה, חברת קופיקס גרופ  בע"מ מרחיבה את פריסתה בעולם ומקימה רשתות בתי קפה במדינות נוספות יחד עם שותפיה ברוסיה. 

הרשת, שהקימה לראשונה סניפים מחוץ לגבולות ישראל באוקטובר האחרון, חתמה על הסכם עם קבוצת המשקיעים בהובלת סאטש מלווני, מיכאיל פצ'רסקי וגריגורי פצ'רסקי - עמם חתמה קופיקס בעבר על הסכם לפתיחת סניפי קופיקס ברוסיה.

במסגרת מזכר ההבנות המותנה שנחתם - ושעניינו שיתוף-פעולה לפיתוח והקמה של רשת של בתי קפה תחת השם "COFIX" למכירת קפה, משקאות, מאפים, כריכים וכדומה במחיר אחיד למוצר ברחבי העולם, למעט ישראל, ארה"ב וטורקיה - סוכם כי אורבן קופיקס והמשקיעים יקימו חברת החזקות באמצעותה תנוהל פעילות המיזם, כאשר אורבן קופיקס תחזיק ב-30% מהון המניות ללא השקעה כספית מצידה, והמשקיעים יחזיקו ב-70% מהון המניות של חברת ההחזקות.

חברת ההחזקות, בעלת זכויות השימוש הבלעדיות בשם ובסימן המסחר cofix, תקים לבד או יחד עם שותפים חברה-בת בכל מדינה בה יוחלט לפעול במסגרת המיזם, אשר באמצעותה תנוהל הפעילות במדינה הרלוונטית, בפורמט פעילות הדומה לפעילות בתי הקפה של אורבן קופיקס בישראל.

על-פי התוכנית הראשונית לפיתוח פעילות המיזם, במהלך שנת 2017 תחל הקמת התשתיות לשם פעילות המיזם, בשנת 2018 צפויה התחלת פעילות בשתי מדינות באירופה, ובשנים 2019-2021 צפויה התחלת פעילות ב-8 מדינות נוספות.

פריצתה הבינלאומית הראשונה של קופיקס החלה ברוסיה, במאי 2016, בשותפות עם קבוצת המשקיעים עמה חתמה היום על הסכם.

 

כיום, פועלים 6 בתי קפה של רשת קופיקס במוסקבה, מתוכם שניים בהפעלה עצמית ו-4 מופעלים על-ידי זכיינים. בנוסף, נחתמו 17 הסכמים לפתיחת סניפים על-ידי זכיינים. כמו כן, רשת קופיקס מונה כיום 133 סניפי בתי קפה בישראל ו-29 סניפי סופר קופיקס. 

חיים אהרון, מנכ"ל רשת קופיקס, מסר: "המותג קופיקס הולך ומתחזק בעולם, והרשת נמצאת במגמת התרחבות עולמית. ההצלחה ברוסיה הובילה לביקושים נוספים ממדינות בעולם, וההתנהלות הנכונה עם השותפים הובילה לכך שחברנו לאותה קבוצת משקיעים לפיתוח הפעילות הנוספת העולמית, כאשר הסכמתם של השותפים להתקדם בהשקעה, ללא השקעה כספית מצד קופיקס, מוכיחה את הערך הנוסף הרב אותה הביאה קופיקס בפתיחת רוסיה ובהמשך".

לדבריו, "השותפות עם קבוצת המשקיעים תאפשר התמקצעות בגזרה הבינלאומית והבנה מעמיקה של השוק והטעם המקומי. פתיחת סניפי קופיקס יהיו באמצעות חברות-בנות מקומיות, שיתנו מענה מדויק ויבטיחו הצלחה".