אנרג'יאן תספק גז טבעי מכריש ותנין לדליה ולאור אנרגיות כוח

על פי הסכמי האספקה, ​​התחייבה אנרג'יאן לספק לרוכשים סך כולל עד 23 מיליארד מ"ק גז טבעי ממאגרי כריש-תנין לאורך תקופת ההסכמים

התחרות מול מאגר תמר מתממשת: אנרג'יאן נפט וגז הודיעה היום (א') ​​כי חתמה עם דליה אנרגיות כוח וחברה אחות שלה אור אנרגיות כוח שני הסכמים לאספקת גז טבעי מהשדות כריש ותנין, שבחופי ישראל. דליה ואור ירכשו חלק מכמות הגז שלהן מכריש-תנין להפעלת תחנת הכוח דליה, תחנת הכוח הפרטית הגדולה ביותר בצפת, דרום-מרכז הארץ, וכן תחנות כוח עתידיות שיוקמו על ידי אור.

על פי הסכמי האספקה, ​​התחייבה אנרג'יאן  לספק לרוכשים סך כולל עד 23 מיליארד מ"ק גז טבעי ממאגרי כריש-תנין לאורך תקופת ההסכמים. תקופת הסכמי האספקה ​​תחל ממועד כניסת הגז הטבעי בהיקפים מסחריים מכריש-תנין לרוכשים, ותסתיים במועד הרחבת רישיונות הייצור של הרוכשים. הרוכשים הסכימו להסדר של "Take or Pay" עבור כמות שנתית מינימלית של גז טבעי מאנרג'יאן, במחיר צמוד לתעריף ייצור החשמל ונתמך לפי "מחיר רצפה". המחיר מוערך בטווח 4-4.4 דולר ליחידת חום, פחות מהסכום אותו משלמת חברת חשמל בהסכם הענק מול תמר.

את דליה ואור אנרגיה ייצגו בעיסקה עורכות הדין ענת קליין ודנה טל ממשרד גרוס (GKH). את אנרג'יאן ייצגו עוה"ד רנל יופה ואלעד שהרבני ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.

יו"ר ומנכ"ל של אנרג'יאן מתיוס ריגס ציין כי "זהו יום משמעותי במשק הגז הישראלי. מדובר בחוזים הראשונים לאספקת גז משדות כריש ותנין שנחתמו עם קבוצת דליה, מפיקת החשמל הפרטית הגדולה ביותר בישראל. ההסכם הוא צעד משמעותי לקראת קידום תחרות ואנרגיה זולה למשק הישראלי לטובת הצרכנים הישראלים וכלכלת המדינה. אנרג'יאן נמצאת במגעים עם לקוחות פוטנציאליים נוספים בכוונתה להגיש תוכנית פיתוח מפורטת לפרויקט כריש ותנין בשבועות הקרובים".

מנכ"ל חברת דליה איתן מאיר הוסיף "דליה ואור אנרגיה פועלות להרחבת היקף הייצור המוצע על ידן תוך המשך הוזלה של מחיר החשמל. אנו שמחים על חתימת ההסכם שמרחיב את מקורות הגז ואת היכולת של החברות להציע ללקוחותיהן חשמל במחיר תחרותי. תחרות בכל המקטעים במשק החשמל תשרת את הציבור ואת המשק הישראלי".

שר האנרגיה והמים יובל שטייניץ הגיב ואמר כי "ההסכם מהווה ציון דרך חשוב במהלך שבירת המונופול, תוך כניסתם של שחקנים חדשים למשק האנרגיה במדינת ישראל. הסכם זה הוא תוצאה ישירה של יישום מתווה הגז ושל החלטת הממשלה, שהובלנו לפני כחודשיים, לעידוד פיתוחם של המאגרים הקטנים, והוא יוביל להגברת התחרות בתחום הגז הטבעי בישראל, תוך כדי הורדת המחירים".