פרשת המסמכים: המשטרה תפתח בבדיקה נגד אהוד אולמרט

במערכת אכיפת החוק הוחלט להורות למשטרה או לשב"כ לפתוח בבדיקה בנושא החומרים החסויים שהוחזקו, ושחלקם הוצאו מתאו בכלא של רה"מ לשעבר ■ ההחלטה מגיעה לאחר שהיום ביקשה הפרקליטות לדחות את הדיון בקיצור עונשו

אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ
אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ

במערכת אכיפת החוק הוחלט היום (ה') להורות למשטרה או לשב"כ לפתוח בבדיקה, שנועדה לקבוע האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית מלאה בנושא החומרים המסווגים שהוצאו מתאו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. הבדיקה תיעשה על רקע הדיון הקרוב בוועדת השחרורים בבקשת אולמרט לקצר בשליש את עונשו.

במקביל ביקשה היום פרקליטות המדינה לדחות את הדיון בקיצור עונשו של אהוד אולמרט, דיון שהיה אמור להיערך ביום רביעי הבא. הבקשה מגיעה לאור רצונה של הפרקליטות להגיש לוועדת השחרורים חומרים מסווגים, דבר שיחייב את חברי הוועדה להחזיק בסיווג בטחוני הולם.

בקשתה של הפרקליטות מגיעה כשבועיים לאחר שעורך דינו של אולמרט נתפס בסיום ביקור אצל ראש הממשלה לשעבר, כשהוא מנסה להבריח מסמכים הנחשדים כמסווגים, שהיו על-פי החשד ברשותו של אולמרט מאז סיים את תפקידו. המסמכים הוחרמו מיד והועברו לבחינת הגורמים הרלוונטיים במערכת הביטחון. נבדקת האפשרות שהמסמכים נועדו לצורך כתיבת ספרו של אולמרט, והם הוברחו אליו מביתו אל תוך כותלי בית הכלא.

בעקבות התקרית שפורסמה לראשונה בחדשות 2, טען אולמרט כי "מעולם לא נאמר לי שאסור להעביר חומרים כתובים. עורכי הדין מלווים את כתיבתי, עוברים על החומר ומעורבים בכל הנושאים המופיעים בו".

עוד הוסיף אולמרט כי "בכל הדיונים עם הממונה על הביטחון במשרד הביטחון עסקנו באופן בלעדי באופן שימור החומר בעת שהוא כאן בבית הכלא. אין לשום גורם, כולל לא לשב"ס, סמכות ורשות לעיין, להתערב ולקבוע דבר בקשר לדברים שאסיר כותב בעניינים שלו, שהם מטבע הדברים אישיים".