אופניים בת"א: עד 1,000 ש' קנס לרוכבים, 500 ש' להולכי רגל

עיריית ת"א הודיעה כי החל מספטמבר תאכוף את חוק האופניים ולצורך כך תכשיר עשרות פקחים עירוניים ■ הקנסות שייחלקו פקחי העירייה נעים בטווח של 100-1,000 שקל ■ הולכי רגל שייתפסו הולכים בנתיב אופניים, ייקנסו ב-500 שקל

אופניים חשמליים / צילום: תמר מצפי
אופניים חשמליים / צילום: תמר מצפי

עיריית תל-אביב הודיעה היום (א') כי החל מחודש ספטמבר השנה תחל באכיפת חוק האופניים ותכשיר עשרות פקחים עירוניים, במטרה לצמצם את הפגיעות בהולכי רגל ולשמור על הפרדת סוגי הדרך השונים. במסגרת האכיפה המוגברת, רוכבים שייתפסו עוברים על חוק האופניים יקבלו קנסות של עד 1,000 שקל.

בחודשים יוני ויולי תפעל העירייה ליידוע הציבור בדבר תחילת החוק ואכיפתו. בחודש אוגוסט תתבצע אכיפה באמצעות רישום אזהרות בלבד, ובחודש ספטמבר תיכנס האכיפה באמצעות דוחות באופן מלא.

במסגרת החוק שאושר תבוצע אכיפה במדרכות, בשביל אופניים, בנתיב שסומן כשביל אופניים, באזור שהנסיעה בו הוגבלה למהירות מרבית של 30 קמ"ש (אזור מיתון תנועה), בשביל המיועד להולכי רגל וסומן בתמרור וכן במעברי חצייה.

האיסורים שייאכפו על-ידי פקחי העירייה כוללים, בין היתר, איסור נסיעה על המדרכה ברחוב בו קיים שביל אופניים; איסור נסיעה על המדרכה לרוכבי אופניים חשמליים בלבד ברחוב ממותן תנועה בו לא קיים שביל אופניים - למעט רוכבי אופניים רגילים מתחת לגיל 16; איסור לחצות במעבר חצייה ברכיבה. החצייה מותרת להולך רגל רק בהובלה של האופניים הרגילים והחשמליים או הקורקינט הרגיל או החשמלי ואיסור הליכה של הולכי רגל על נתיב המיועד לאופניים.

הקנסות שייחלקו פקחי העירייה נעים בטווח של 100-1,000 שקל. כך למשל, רכיבה על מדרכה ללא שביל אופניים תגרור קנס של כ-100-250 שקל. דיברתם או עשיתם שימוש בטלפון הנייד בזמן הרכיבה על האופניים? קבלו קנס של 1,000 שקל. עבירות הרכבה אסורות לרוכבים - קנסות בדרגות משתנות בטווח 100 שקל-250 שקל. איסור שימוש באוזניות לרוכב במדרכה - 250 שקל. 

פקחי העירייה יאכפו גם עבירות של הולכי רגל, כך שהולכי רגל שייתפסו הולכים בנתיב אופניים, יקבלו קנס של 500 שקל.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי הרגל. אנו מבצעים מאמץ הסברתי כדי להדגיש שהמדרכות אינן הפקר. אנחנו שמחים שהאופניים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי וכלי תחבורה שמיש וזמין. עם זאת לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה המסכנת את הולכי הרגל. אנו משקיעים רבות בסלילת שבילי אופניים ופיתוח תשתיות ובקרוב תתווסף גם אכיפה כנגד נסיעה בניגוד לחוק".