דירקטורית מתפטרת: "קדימהסטם במצב פיננסי קשה"

במקביל הודיעה חברת תאי הגזע על קבלת מענק של 12 מיליון שקל מהמדען הראשי ■ מנכ"ל קדימהסטם: בעלי השליטה ערבים לקבלת המענק

יוסי בן יוסף מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One
יוסי בן יוסף מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One

עינת צפריר, דירקטורית בלתי תלויה בחברת תאי הגזע קדימהסטם , הודיעה היום על התפטרותה, תוך שהיא מנמקת את החלטתה. צפריר ציינה בהודעת התפטרות שלה כי "החברה לא דיווחה שהיא במצב פיננסי קשה וזקוקה באופן מיידי למימון נוסף לצורך המשך פעילותה כעסק חי; וכי אם החברה לא תצליח לגייס מימון נוסף, קיים חשש ממשי שהיא לא תוכל להמשיך פעילותה, מה שעלול להביא להפסקת פעילותה בזמן הקרוב".

זמן קצר לאחר ההודעה על התפטרותה של צפריר, הודיעה קדימהסטם על קבלת מענק מהמדען הראשי, המוגדר אמנם כמענק של 12 מיליון שקל, אולם השתתפות המדע"ר היא בהיקף של כ-38% מהסכום בלבד (כ-4.5 מיליון שקל). המענק מיועד לתמיכה בתוכנית פיתוח תרופה מבוססת תאי גזע לניוון שרירים מסוג ALS.

יוסי בן יוסף, מנכ"ל קדימהסטם, מסר כי בעלי השליטה בחברה יערבו ליתרת סכום המענק. לפני כמה שבועות העמיד המדען הראשי של החברה, פרופ' מישל רבל, המחזיק ב-11% ממניותיה, ערבות בנקאית של 500 אלף שקל. מהלך זה מחזק גם את הטענות לגבי מצבה הקשה של החברה וגם את המענה בעניין תמיכתם של בעלי השליטה.

כך או כך, מניית החברה נסחרה היום במגמה חיובית.

יצוין כי בדוחות החברה לשנת 2016 קיימת הערת "עסק חי", המופיעה ברוב דוחותיה מאז הנפקתה. בקופת החברה, הנסחרת כיום בשווי של 68 מיליון שקל, היו נכון לסוף שנת 2016 כ-2.5 מיליון שקל, אך מאז היא גייסה כ-15 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים ומהציבור. ב-2016 שרפה 13.7 מיליון שקל על פעילותה השוטפת. יצוין כי עד סוף השנה החברה צפויה, על-פי דיווחיה, להיכנס לניסויים קליניים, אשר מצד אחד יעלו את קצב שריפת המזומנים ומנגד עשויים להקל על גיוס הון נוסף.

הדירקטורית המתפטרת, צפריר, היא יועצת כלכלית עצמאית, אשר בעבר הייתה מנהלת הפיתוח העסקי של בנק דיסקונט וכן שימשה בתפקידים שונים בבנק דיסקונט ובנק לאומי, ביניהם הקמה וניהול של אגף שוק ההון בבנק לאומי, מנהלת עסקים בחטיבה לבנקאות מסחרית וכלכלנית באגף הכלכלה של הבנק. היא משמשת כדירקטורית חיצונית באלטשולר שחם, שהייתה המשקיעה מובילה בהנפקה הראשונה של קדימהסטם.

מניית קדימהסטם הונפקה ב-2013, ובשנה זו היא הייתה חברת הביומד היחידה שביצעה הנפקה ראשונית בת"א ואחת החברות הבודדות שהנפיקו בכלל. בית ההשקעות אלטשולר שחם למעשה אחראי להצלחת ההנפקה לאחר שהזרים 10 מיליון שקל מתוך היקף גיוס כולל של 20 מיליון שקל. שווי החברה בהנפקה היה כ-88 מיליון שקל אחרי הכסף. מניית החברה איבדה כ-30% מאז החלה להיסחר בת"א.

מניית קדימהסטם איבדה כ?30%
 מניית קדימהסטם איבדה כ?30%