אפל הכריזה על iOS 11 והשיקה אייפדים, רמקול ומחשבים חדשים

באירוע הפתיחה של כנס המפתחים של אפל, שנערך הערב, חשפה החברה עדכונים למערכות ההפעלה שלה, השיקה שני אייפד פרו חדשים, רמקול חדש בשם HomePad, מחשבי iMac חדשים ועוצמתיים והציגה את העתיד של סירי

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

ענקית הטכנולוגיה אפל  פתחה הערב (ב') את כנס המפתחים השנתי של החברה, WWDC 2017. זו השנה ה-28 שענקית הטכנולוגיה מעמק הסיליקון מקיימת את האירוע שמיועד בעיקר לאלפי המפתחים מכל העולם המגיעים לסן פרנסיסקו כדי להיפגש עם מהנדסי אפל.

כמדי שנה, גם הפעם האירוע נפתח על ידי מנכ"ל אפל, טים קוק, שקיבל את התפקיד לאחר סטיב ג'ובס בשנת 2011. "יש לנו 16 מיליון מפתחים, ו-3 מיליון מתוכם נרשמו רק בשנה שעברה", אמר קוק. "כאן באירוע יש יותר מ-5,300 אנשים מ-73 מדינות. יש לנו 6 עדכונים מהותיים לדבר עליהם היום".

מנכ"ל אפל בחר לפתוח את דבריו בעדכון על מערכת ההפעלה לטלוויזיות חכמות tvOS. "יש לנו 50 ספקי תוכן לאפליקציית הטלוויזיה, והיום אנחנו גאים להכריז כי אמזון תהיה זמינה ב-Apple TV עם שירות ה-Prime Video. אתם תשמעו עוד בהמשך השנה על זה".

"דבר שני, בואו נדבר על השעון", המשיך קוק. "זהו השעון החכם הנמכר ביותר בעולם, והצמיחה שלו הייתה עצומה במהלך השנה האחרונה. השעון עוצב כדי לעזור לאנשים לשפר את הבריאות, לגשת בצורה מהירה לנתונים ואפילו כדי לשחות איתו. יש לנו עדכון מרגש למערכת ההפעלה של השעון וכדי להסביר על העדכון אני אעלה לבמה את קווין".

עולה לבמה סגן נשיא טכנולוגיות באפל, קוויץ לינץ': "אני גאה להכריז על Watch OS 4! בואו נתחיל עם העיצובים של השעון. כעת ניתן יהיה לשנות את חזית השעון בעזרת סירי . יהיה ניתן לשאול אותה שאלות והיא תציג את המידע הרלוונטי אליכם ותציג אותו במרכז השעון. לדוגמה: כמה זמן לוקח להגיע לעבודה? בכל פעם שתרימו את היד, סירי תעדכן את הנתונים".

"גם אפליקציות צד שלישי יוכלו להציג עדכונים", המשיך לינץ'. "לפעמים אתם רוצים שתופיע פחות אינפורמציה ושהשעון ייראה יותר קלאסי. אנחנו גאים להכריז על שיתוף פעולה עם יצרניות של מכשירי אימוני כושר ובעת קירוב של השעון להליכון לדוגמה, אפליקציית האימונים תופעל מיד".

עוד אמר לינץ' כי "אפליקציית המוזיקה עודכנה, ניתן יהיה להפעיל מוזיקה מפלייליסטים, ולהחליף שירים בצורה אינטאוטיבית יותר מבעבר". עד כה נראה שמערכת ההפעלה החדשה לשעון מביאה בשורות משמעותיות בעיקר למפתחים ותאפשר למפתחים להשתמש בניווט ברקע, הקלטה ברקע, מסך מלא ועוד. הגרסה למפתחים תהיה זמינה היום ובסתיו היא תשוחרר בחינם, עבור כל השעונים של אפל.

טים קוק חוזר לבמה ומדבר על המוצר השלישי: "מעולם לא היה מחשב כמו המק, המק הוא כל-כך חשוב - הוא ממלא את העולם בתשוקה וביצירתיות. אף אחד לא יכול להתחרות בשילוב החומרה והתוכנה שלנו. במק מריץ Mac OS ואני מזמין את קרייג פדריגי, סגן נשיא טכנולוגיות באפל.

קרייג: "היום אנחנו מציגים את mac OS High Sierra, הממוקדת בביצועים מהירים. במערכת ההפעלה החדשה, הדפדפן ספארי הוא הדפדפן המהיר ביותר בעולם. מהיר יותר ב-80 אחוזים מכרום. ספארי בגרסה החדשה יוכל לעצור סרטונים שמופעלים בצורה אוטומטית, לזהות אתרים שמנסים לעקוב אחריכם ברשת ועוד.

"גם אפליקציית התמונות עוברת עדכון וניתן יהיה לקטלג תמונות על פי מועדפים, פרצופים, תאריך וגם זיהוי פנים עובד טוב יותר והוא יסנוכרן עם כל מכשירי אפל. אנחנו מביאים גם מערכת קבצים חדשה APFS שהייתה עד כה ב אייפון , גם אל המק. מערכת ניהול הקבצים מהירה יותר ומאובטחת יותר".

מחשבי ה-iMac החדשים יגיעו עם מסך בבהירות משופרת של 500 ניטים (שיפור של 43 אחוזים), מעבדים מהדור השביעי של אינטל, עד 32 גיגה זיכרון RAM למסך ה-21.5 אינץ' ועד 64 גיגה זיכרון RAM ל-iMac עם המסך בגודל 27 אינץ'. גם הכוננים הקשיחים שופרו והם מהירים יותר בכ-50 אחוזים לעומת הדור הקודם. המחשבים יגיעו עם כרטיסי מסך של AMD, כשגרסת ה-21.5 אינץ' תגיע עם Radeon Pro 555 או 560, ואילו גרסת ה-27 אינץ' תגיע עם כרטיס מסך 570, 575 או 580.

"אנחנו מכריזים גם על iMac Pro - המק הכי חזק שאי פעם ייצרנו. אנחנו מביאים את הביצועים הטובים ביותר למסך 5K. יש לו מערכת חכמה לפיזור החום הכוללת שני מאווררים בגב המסך.

"רצינו ללכת על גדול ואיימק פרו יגיע עם מעבד Xeon של 8 ליבות או 10 ליבות ואפילו 18 ליבות. רצינו ללכת על גדול גם בגרפיקה והוא ישתמש בכרטיסי מסך של AMD מסוג Radeon Vega. המחשב הזה יהיה מפלצת בכל מה שקשור לגרפיקה אבל לא רצינו להפסיק שם. יהיו לו זיכרון של עד 128 גיגה ECC, עד 4 גיגה זיכרון SSD ו-4 כניסות ת'אנדרבולט 3 ובפעם הראשונה במחשבי המק, תהיה לו כניסת איטרנט של עד 10 גיגה ביט. מחירו יהיה 4,999 דולרים בלבד והוא יהיה זמין בחודש דצמבר".

טים קוק חוזר לבמה: "בסקר שערכנו, יותר מ-96 אחוזים מהמשתמשים היו מרוצים ממערכת ההפעלה iOS 10, וזה מדהים. 86 אחוזים מכלל המשתמשים מריצים את מערכת ההפעלה iOS 10 לעומת אנדרואיד 7 שמותקן רק אצל שבעה אחוזים מהמשתמשים. ב-iOS המפתחים יכולים ליהנות מהיכולות העדכניות והידיעה שכולם מריצים את מערכת ההפעלה האחרונה. היום אנחנו הולכים לקחת את מערכת ההפעלה המתקדמת ביותר ולהפוך אותה ל-iOS 11. אני מזמין את קרייג פדריגי לבמה".

קרייג פדריגי, סגן נשיא טכנולוגיות באפל: "מעתה יהיה ניתן להמשיך להתכתב ב-iMessage באייפון גם דרך האייפד או המק. ברגע שמחקתם הודעה במכשיר אחד, היא תמחק מכל המכשירים. ההודעות יהיו כמובן מוצפנות".

"Apple Pay הוא שירות התשלומים האלחוטי המוביל. אנחנו גאים להכריז על שירות תשלומים גם בין משתמשים ולא רק בין משתמשים לעסקים. יהיה אפשר לשלם לחברים באמצעות iMessagee, לבקש תשלום או לתת תשלום וברגע שתקבלו את הכסף, הוא יועבר ל-Apple Pay Cash. זה כמובן יגיע גם לשעון".

סירי: "יש יותר מ-375 מיליון מכשירים שמריצים את סירי, העוזרת הדיגיטלית. הוספנו לה יכולות למידה והיא תדע לתרגם אנגלית לסינית, צרפתית, גרמנית, איטלקית וספרדית. סירי תדע לעשות יותר עם iOS 11, וניתן יהיה לנהל גם אפליקציות צד שלישי".

"סירי תזהה את ההקשר של השיחה, את הקול שלכם, והכי חשוב - היא תדע מה תרצו בעתיד: באילו אפליקציות אתם רוצים להשתמש, היא תעזור לענות להודעות וב-iOS 11 היא תכיר את המשתמשים הרבה יותר טוב. היא תלמד את כל מה שקשור אליכם וזה יסונכרן לכל המכשירים. כל זה קורה בצורה מאובטחת ורק במכשירים שלכם".

צילום: "אנשים אוהבים את המצלמות המדהימות באייפון 7 ובאייפון 7 פלוס. למעשה הלקוחות שלנו מצלמים טריליון תמונות בשנה וגם המון וידיאו. בעבר הפורמט היה H.264 והיום באייפון 7 אנחנו משפרים את הדחיסה של הווידאו שתספק תמונות טובות יותר במחצית מהגודל הקיים".

"עם iOS 11 הצילום בתנאי תאורה חשוכים השתפר ועכשיו אנחנו משחררים למפתחים את Depth API שיאפשר להם להשתמש במצב הפורטרט באייפון 7 פלוס. ניתן יהיה לצלם סרטוני פורטרט בקרוב וגם תמונות ה-Live שופרו בצורה משמעותית והן יכללו שיפורים משמעותיים". פדריגי הציג על הבמה את מסך השליטה החדש של אפל שיאפשר מלבד העיצוב הרענן שליטה טובה יותר על בהירות המסך, הווליום ועוד. גם חלון ההתראות שודרג וכולל תצוגה חדשה".

"במצב ה-Live כעת אפשר לבחור פריים אחר מתוך התמונה החיה, הוספנו גם אפשרויות חדשות, כמו מצב ה-Loop שימשיך את התמונה החיה ואפילו הוספנו אפשרות לאמנים לבצע חשיפה ארוכה לתמונה החיה".

מפות: "יש לנו ניווט בתוך מבנים, ברגע שתגיעו לקניון תוכלו לנווט בתוכו, אפילו בשדות תעופה. מעתה ואלך ניתן יהיה לקבל חיווי על המהירות וגם על הנתיב בו הנהג צריך להיות. כשאנשים נוהגים הם רוצים

לעשות יותר עם הסמארטפון אבל זה בלתי אפשרי. עכשיו הוספנו מצב 'נא לא להפריע' בזמן נהיגה - הגרסה החדשה תזהה מתי אתם נוהגים ותציע לכם להפעיל את המצב החדש".

HomeKit: "האפליקציה שמנהלת את הבית החכם, את כל הנורות, המנעולים, המזגן ועכשיו אנחנו מוסיפים אפשרות לנהל גם את הרמקולים. ניתן יהיה לשלב את הרמקול בתוך Home Kit ולנגן

מהאייפון שלכם לכמה רמקולים את אותו השיר במקביל. כל הרמקולים שיוחברו ל-Apple TV יאפשרו את AirPlay 2".

Apple Music: "יש לנו יותר מ-27 מיליון משתמשים משלמים מדי חודש. הפכנו את האפליקציה לחברתית יותר ותוכלו לראות מהי המוזיקה שהחברים שלכם מאזינים לה, תוכלו להחליט איזו מוזיקה

אתם רוצים לשתף ועוד. למפתחים פתחנו את Music API שיאפשר גישה מלאה לשירותי המוזיקה שלנו. שאזם יוכל להוסיף אוטומטית שירים לספריה שלכם".

פיל שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי באפל, אמר: "אני כל-כך נרגש לדבר הבוקר על ה-Appstore, הוא בן 9 והוא הצלחה. יש לנו יותר מ-500 מיליון כניסות מדי שבוע ועד כה הורדו 180 מיליארד אפליקציות, לא כולל עדכונים. רק לאחרונה הודענו כי שילמנו 70 מיליארד דולרים למפתחים. ביחד הפכנו את ה-Appstore לפלטפורמה הטובה בעולם".

"כבר מההתחלה היו לנו מטרות ברורות, שהחנות תהיה בטוחה למשתמשים ותציע אפשרויות מעולות למפתחים. אנחנו עושים משהו שלא עשינו מעולם ועיצבנו את חנות האפליקציות מחדש. חנות

האפליקציות תגיע עם חלונית חדשה - 'היום' - ושם המשתמשים יוכלו לצפות באפליקציות חדשות וסיפורים על המפתחים שפיתחו אותם. יש חלונית נוספת בשם 'משחקים', לכל אוהבי המשחקים. החלונית השלישית היא 'אפליקציות', וזה רק חלק מהדברים החדשים".

מציאות רבודה: "יש לנו טכנולוגיה חדשה שנקראת ARKit, שתאפשר לכל המפתחים לעשות שימוש במציאות רבודה".

טים קוק חוזר לבמה לדבר על האייפד החדש: "מתחנו את הגבולות בכל מה שקשור לאייפד והיום אנחנו מותחים אותם עוד יותר מבעבר. אני מזמין לבמה את גרג ג'וסוויק".

גרג ג'וסוויק, סגן נשיא ומנהל מוצר של האייפד, אייפון ו-iOS: "כפי שאתם יודעים, היום יש שני דגמים לאייפד פרו. היום אנחנו נציג אייפד פרו חדשים לגמרי: אייפד פרו עם מסך 10.5 אינץ' הראשון, שגדול ב-20 אחוזים יותר מה-9.7 אינץ' אבל בזכות שוליים מצומצמים לא גדול ממנו פיזית. הוא גם שוקל 450 גרמים בלבד. הגודל הזה מאפשר לו להציג מקלדת וירטואלית בגודל מלא וגם מקלדת פיזית שתהיה זמינה ב-30 שפות.

"לאייפד פרו יש את המסכים הטובים ביותר בתעשייה והיום אנחנו מעדכנים גם את המסכים למסכים הטובים ביותר שייצרנו אי-פעם. טווח הצבעים רחב יותר, ההשתקפות נמוכה והבהירות בעוצמה של 600 ניטים.

הכפלנו את קצב הרענון מ-60 הרץ ל-120 הרץ. וגם שיפרנו את העפרון החכם. הורדנו את זמן התגובה ל-20 מילי-שניות, כך שהציור חלק וזורם יותר. בנוסף דאגנו שקצב ריענון המסך יתאים את עצמו בהתאם לשימוש שלכם, כי לא תמיד תצטרכו להשתמש בתצוגה עם קצב רענון של 120 הרץ.

"הדבר הבא הוא ביצועים. יש לו את המעבדים המהירים ביותר ששילבנו - A10X Fusion: מעבד 6 ליבות, שלוש לישומים אינטנסיביים ושלוש לשימושים רגילים. כרטיס המסך שופר גם כן והוא מציע ביצועים משופרים ב-40 אחוזים לעומת הדור הקודם. הוא מהיר פי 500 לעומת האייפד הראשון.

"לאייפד החדש יש מצלמה זהה לאייפון 7, אותו חיישן 12 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי ומצלמה קדמית זהה של 7 מגה פיקסל. יש לנו אביזרים נהדרים, הוא תומך בטעינה מהירה. הסוללה שלו תספיק לעשר שעות עבודה. נפח האחסון ההתחלתי יהיה 64 גיגה ומחירו של אייפד פרו בגודל 10.5 אינץ' יהיה 649 דולרים. אייפד פרו עם מסך 12.9 אינץ' יעלה 799 דולרים. האייפדים יגיעו בנפח מקסימלי של 512 גיגה. הם יהיו זמינים לרכישה במהלך השבוע הבא ויזכו בסתיו לעדכון ל-iOS 11.

פיל שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי באפל, חוזר לבמה: "אם אתם אוהבים את iOS 11 כמוני אז הדקו חגורות. שיפרנו את הדוק (Dock, רצועת האפליקציות הקבועה בתחתית המסך -מ.ל.) באייפד וניתן יהיה למלא אותו ביותר אפליקציות מבעבר; הוא יאפשר ניהול משימות נוח יותר - לדוגמה, אם אתם עורכים תמונה, תוכלו לעלות אותו על ידי החלקה מלמטה למעלה ולגרור את האייקון של ההודעות לצד המסך, לשלוח מתוך אפליקציית התמונות הודעות. ניתן יהיה גם לגרור תמונות, לינקים או טקסט מאפליקציה לאפליקציה.

Files: "יש לנו אפליקציה חדשה שתארגן את כל המידע באייפד שלכם: תמונות, מסמכים ועוד. האפליקציה תומכת לא רק ב-iCloud אלא בשירותי ענן נוספים כמו דרופבוקס, גוגל דרייב ועוד.

"עכשיו בואו נדבר על מוזיקה. האייפוד שינה את כל האופן בו האזנו למוזיקה והיום האייפון הוא נגן המוזיקה הטוב ביותר. הוא אפילו טוב יותר כשהוא מחובר ל-Apple Music עם 40 מיליון שירים זמינים. ה-AirPods מוסיפות חוויה מדהימה להאזנה. אבל מה לגבי הבית שלנו? אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעשות הרבה יותר כדי לשפר את החוויה הזאת. כפי שעשינו עם מוזיקה ניידת, אנחנו רוצים להמציא מחדש את האזנה למוזיקה בבית.

"זה באמת מרגש, ההזדמנות לחוות מחדש את המוזיקה בבית. למה זה לא קרה עד כה? יש הרבה חברות שעובדות קשה כדי לספק לנו מוזיקה בבית אבל לא כולן הצליחו. חלק פיתחו רמקולים שינגנו בצורה אלחוטית מוזיקה בכל רחבי הבית וחלק פיתחו רמקולים שאפשר לדבר אליהם. אבל קודם כל, צריך 'לקרוע את הבית' עם רמקולים חזקים. דבר שני הרמקול צריך להתאים לחדר בו הוא נמצא; דבר שלישי זה שהוא צריך להיות כיפי ופשוט לשימוש, שיזרים לנו מוזיקה שנאהב. כעת נספק הצצה לרמקול החדש".

פיל שילר: "אנחנו קוראים לו ה-HomePod. כמו שהאייפוד המציא מחדש את המוזיקה בכיסים שלנו, ה-HomePod הולך להמציא מחדש את המוזיקה בבית שלנו. HomePod כולל בחלקו התחתון שבעה טוויטרים ויש לו סאבוופר גדול במיוחד. כל זה נשלט על ידי שבב A8 - אותו השבב שנמצא באייפון והוא עושה דברים מדהימים. אתם צריכים לדעת שהסאונד נשמע מדהים. הרמקול קומפקטי מספיק כדי שתוכלו לשים אותו בכל מקום בבית, ברגע שתחברו אותו לחשמל, הוא יזהה את גודל החדר ויכוון את הרמקולים לפי זה..

"הרמקול מצויד ב-6 מיקרופונים בחלקו העליון וברגע שתגידו את מילת הקסם 'היי סירי', היא תוכל להפעיל את המוזיקה שאתם רוצים. שיפרנו את סירי כדי שתבין שאלות שקשורות למוזיקה. העוצמה שלו חזקה, הוא יודע לזהות את החדר בו הוא נמצא והוא כולל גם תמיכה מלאה בסירי. הרמקול יגיע בצע לבן ואפור-חלל ומחירו יעמוד על 349 דולרים. הוא יתחיל להימכר בדצמבר בארה"ב , בריטניה ואוסטרליה".