מאות אלפים השתתפו במצעד הגאווה השנתי בתל-אביב

המוני הצועדים, בהם גם חברי כנסת רבים, צעדו ברחובות תל-אביב במצעד ססגוני בסימן חיזוק ותמיכה לביסקסואלים ■ צירים רבים נחסמו, והשיבושים צפויים להמשיך עד לשעות הערב

מצעד הגאווה /קרדיט: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מצעד הגאווה /קרדיט: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

200 אלף איש חגגו במצעד הגאווה בתל-אביב: המצעד יצא היום (ו') לדרך בשעה 12:00, לאחר שהוזנק על ידי ראש העיר רון חולדאי. בין 200 אלף המשתתפים במצעד היו גם תיירים לא מעטים וגם חברי כנסת ממפלגות שונות שהגיעו לתמוך בקהילה. המסר שנבחר למצעד השנה הוא "Let it B", בסימן חיזוק ותמיכה בקהילה הביסקסואלית. 

עם תחילת המצעד חסמו פעילים להט"בים את מסלול המצעד עם מיצב של חומת ההפרדה וכיתוב: "אין גאווה בכיבוש". כעבור מספר דקות המשטרה פינתה אותם ממסלול הצעדה. פעילי נוער מרצ השמיעו קריאות עוינות כלפי ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד: "הו, הומופוב פחדן, פוליטיקאי גזען, מעסיק נצלן, נעיף אתכם מכאן! מ-ה-פ-כה!", שרו לעיני המצלמות.

יו"רית מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה עם תחילת המצעד כי "ראש ממשלה שלא מתנער מאמירות מסיתות כל השנה נגד הציבור הלהטבק"י נותן לגיטימציה להפוך אותם למוקצים ולמטרה ניידת מצד קנאים ושמרנים". לדבריה, נתניהו "מעדיף לעסוק בהישרדות הפוליטית שלו במקום לקדם חוקים לזכויות הקהילה הגאה".

גלאון הוסיפה ומתחה ביקורת על חבריה לכנסת: "אני שמחה שיותר ויותר מפלגות מכירות בכך שלקהילה הגאה מגיע שוויון זכויות מלא, אבל אני לא יכולה שלא לשאול את עצמי, 'איפה הייתם?' הליכוד בשלטון כבר קרוב לעשור, נתניהו ראש ממשלה כבר קרוב לעשור. למה אתם מחכים? אם אתם כל כך בעד הקהילה הגאה וכל כך רוצים לעשות, מי הפריע לכם לקדם את זכויות הקהילה הגאה? מי שלא מתנער מאמירות של ראשי מכינות, שרים וחברי כנסת, שאמרו עליכם שאתם לא נורמליים, סוטים, שאתם משחיתים את הנוער - נותן בשתיקה שלו לגיטימציה לאמירות הקשות האלה ולא באמת רוצה לעשות בשבילכם".