נוירודרם על המדף: מבקשת פרמיה משמעותית על מחיר השוק

חברת התרופות עלתה לשווי של כ-650 מיליון דולר ■ החברה נכנסה לתהליך ראשוני של בדיקה עם הרוכשות הפוטנציאליות

רוברט טאוב / צילום: תמר מצפי
רוברט טאוב / צילום: תמר מצפי

מניית חברת התרופות נוירודרם (neuroderm) עלתה אתמול (ב') ב-14% במסחר בנאסד"ק, בעקבות ידיעה באתר "בלומברג", שלפיה בוחנת החברה הצעות לרכישתה. שווי החברה עומד כעת על 658 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע כי החברה אכן קיבלה כמה הצעות לרכישתה, ונכנסה לתהליך ראשוני של בדיקה עם הרוכשות הפוטנציאליות.

מבלומברג נמסר כי הרוכשות הפוטנציאליות הן חברות תרופות בתחום הנוירולוגי, וכי כעת החסם העיקרי לעסקה הוא שוויה. נראה כי נוירודרם מבקשת פרמיה משמעותית על מחירה בשוק.

נוירודרם פיתחה שיטה ייחודית להעברה של תרופות דרך העור, ושני המוצרים המובילים שלה הם פורמולציות חדשות של התרופה "לבודופה", אשר בדרך כלל ניתנות בבליעה.

נוירודרם קיבלה מה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) אישור שלא לערוך ניסויי יעילות רב-מרכזיים (שלב III) לשם רישום המוצר בארה"ב. החברה כן תצטרך לבצע ניסוי יעילות רב-מרכזי כדי לקבל אישור לשיווק המוצר באירופה, מרשות התרופות האירופית (EMA).

בתחילת החודש קיבלה החברה אישור של ה-EMA לפרוטוקול ניסוי שלב III שהיא מתכננת. הניסוי יכלול 240 חולים, והוא צפוי להסתיים ב-2018. ייתכן כי הבהירות המלאה, הקיימת כעת לגבי מסלול הניסויים לאישור בשתי הטריטוריות, פתחה את הדלת למו"מ על המכירה.

נוירודרם הונפקה בנאסד"ק בנובמבר 2014, וגייסה 45 מיליון דולר לפי שווי של כ-170 מיליון דולר. התשואה על המניה מאז ההנפקה היא 150%. ב-2015 גייסה החברה 67 מיליון דולר נוספים.

מתחילת השנה (כולל העליות בעקבות השמועות על המו"מ), עלה מחיר המניה ב-8%.

בעלי המניות העיקריים בחברה הם קרן סקופיה קפיטל (16.6%), והמשקיעים הוותיקים בחברה: רוברט טאוב (בעבר מייסד ומנכ"ל אומריקס הישראלית) עם 12.3%; אווה באשר (בכיר בעבר ב-GE שהשקיע גם באומריקס) עם 11.4%; ד"ר שמואל קבילי (ממציא ישראלי בתחום הסרטן שהפך למשקיע ביומד) עם 10%; קרן רדמיל (6.9%) והמנכ"ל ד"ר עודד ליברמן (3.7%).