נמל התעופה הית'רו בלונדון, אחד מנמלי התעופה הגדולים והעמוסים בעולם, מפרסם מדי רבעון דירוג של חברות תעופה המוגדרות כמרעישות, מזהמות ומלוכלכות מבין 50 חברות התעופה שממריאות ונוחתות בו.

הדירוג כלל התייחסות לפרמטרים שונים, בהם יעילות צי המטוסים והרעש שהם מייצרים (תוך התחשבות בכך שמטוס גדול מרעיש יותר). התחשיב נעשה גם לפי תפוסת המושבים במטוס ולפי מרחקי הטיסה, לטווח קצר או ארוך.

החברה שדורגה ראשונה עם הציון הגבוה ביותר היא בריטיש איירווייז - בכל הנוגע לטיסות לטווח קצר (ישראל, אגב, נחשבת כטיסה לטווח רחוק - בסגמנט הזה דורגה בריטיש במקום ה-19).

במקום השני דורגה אייר לינגוס, חברת התעופה הלאומית של אירלנד (בבעלות קבוצת IAG המחזיקה גם בבריטיש ובאיבריה). במקום השלישי דורגה החברה המוערכת אתיחד איירווייז.

את המקום האחרון בדירוג הארוך תופסת לא אחרת מאשר אל-על, שקיבלה דירוג אדום (שמשמעותו ציון גרוע) כמעט בכל הפרמטרים שנבדקו.

מעל אל-על מדורגות חברות תעופה כמו כוויית איירווייז ומידל איסט איירליינס. עוד במקומות הנמוכים יחסית נמצאת טורקיש איירוויז, שדורגה במקום ה-44. 

מחברת אל-על נמסר בתגובה: "כבר בתחילת 2019 כל מטוסי ה-747-400 של אל-על, הידועים כרועשים ומזהמים, ייצאו משירות באל-על. הראשון שבהם יצא משירות השבוע. השבוע השיקה החברה את מטוסי הדרימליינר החדשים, הידועים בהיותם רועשים פחות וידידותיים יותר לסביבה, והם ייכנסו לשימוש החל מאוגוסט 2017 ויחליפו את מטוסי ה-747-400".