מדד מחירי הדיור עלה ב-0.5% - עלייה של 4.4% ב-12 חודשים

מדד המחירים לצרכן לחודש מאי 2017 עלה ב-0.4% ■ עליות בולטות נרשמו במחירי ההלבשה וההנעלה - 0.9% ■ למדד מחירי הדירות

פרויקט דירה להשכיר בשכונת המשתלה. הדמיה: אסף פרץ
פרויקט דירה להשכיר בשכונת המשתלה. הדמיה: אסף פרץ

מדד המחירים לצרכן לחודש מאי 2017 עלה ב-0.4% - כך מדווחת היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בכך מגיע קצב עליית המחירים ב-12 החודשים האחרונים ל-0.8%. עליות בולטות נרשמו במחירי ההלבשה וההנעלה - 0.9%. 

מדד מחירי הדיור רשם עלייה של 0.5%. קצב עליית מחירי הדירות ב-12 החודשים האחרונים התמתן, והוא עומד כעת על 4.4%. 

מדד מחירי הדירות, המתפרסם בנפרד ממדד המחירים לצרכן, משקלל את ממוצע מחירי הדירות שנמכרו בחודשים מארס-אפריל 2017. 

גיא יהודה, כלכלן בכיר ב"פסגות" הגיב לנתונים:

"בדומה לחודש שעבר, גם הפעם עיקר ההפתעה הגיעה מסעיף שכר הדירה. סעיף זה ירד ב-0.3% והקצב השנתי של עליית הסעיף התמתן ל-1.6%. בניגוד למדד הקודם, הפעם לא מעט סעיפים הפתיעו כלפי מעלה, בעיקר סעיף ההלבשה וההנעלה וסעיף התחבורה והתקשורת. לכן, בסופו של יום המדד עלה בהתאם לתחזיות ללא הפתעות מרעישות".

"מירב תשומת הלב מופנה כמובן למחירי הדירות עצמן אשר עלו על פי מדד מחירי הדיור ב-0.5% בחודש אפריל בהמשך לעלייה של 0.4% בחודש מרץ ובשלושת החודשים האחרונים עלה המדד ב-0.9%. כמובן שמוקדם מאוד להחזיר לבוידעם את מגמת ההתקררות בשוק הדיור - הנתונים האחרונים הם חלקיים ונוטים להתעדכן באופן תדיר לאחור. בנוסף, בחודש אפריל חל חג הפסח ולכן חלו מעט עסקאות אשר פוגעות באיכות הנתונים. על כן, רצוי לתת יותר משקל לקצב השנתי של השינוי במדד הדיור ובו ניתן לראות את המשך התמתנות המחירים. ב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות עלו ב-4.4%, זאת לעומת קצב של 8.9% לפני חצי שנה בלבד".

"מבחינת בנק ישראל אין חדש. בשנה החולפת עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.8% בלבד ובסביבת מחירים כזו בבנק ישראל אפילו לא שוקלים שינוי במדיניות המוניטרית. לכן, אנו מעריכים שנמשיך לראות עוד מאותו דבר - עוד רכישות מט"ח והותרת הריבית על כנה לעוד תקופה ארוכה".