דרמה בפרשת ביל קוסבי: השופט הודיע על פסילת המשפט

בתום עשרות שעות של דיונים, חבר המושבעים לא הצליח להגיע להכרעה אם ביל קוסבי אשם באונס או זכאי, והשופט הודיע כי הוא נאלץ לפסול את המשפט ■ התביעה המחוזית: לא נוותר לו

ביל קוסבי / צילום: רויטרס
ביל קוסבי / צילום: רויטרס

דרמה גדולה במשפט האונס של ביל קוסבי: חבר המושבעים, ובו 7 גברים ו-5 נשים, הודיע היום (שבת) במונטגומרי שבפנסילבניה כי למרות שקיים עשרות שעות של דיונים החל מיום שני האחרון, לא הצליח להגיע להכרעה אם הבדרן הוותיק אכן סימם ותקף מינית אישה בשם אנדראה קונסטד. כתוצאה מכך, הגיע למבוי סתום ולא השכיל להסכים פה-אחד בשאלה האם הכוכב בן ה-79 אשם או זכאי.

בעקבות כך הודיע השופט סטיבן אוניל על פסילת המשפט. "חבר השופטים הקדיש לנושא לילות כימים ועשה את כל המאמצים, אך אין לי מנוס אלא להכריז על פסילה", הכריז.

מיד לאחר שעשה זאת, הצהיר משרד התובע המחוזי דרך חשבון הטוויטר שלו כי יגיש תביעה מחודשת, וכי קוסבי כרגע משוחרר בערבות עד קביעת תאריך משפט מחודש. כמובן שיהיה צורך בחבר מושבעים חדש, כך שהתהליך ייקח זמן רב.

קוסבי, אם כך, חמק באופן זמני בלבד מעונש מאסר. נוסף לכך, עשרות נשים נוספות האשימו אותו בעבר בעבירות מין, והוא חשוף לתביעות אזרחיות נגדו. הפרשה הזאת, אם כך, תמשיך להסעיר את אמריקה עוד תקופה ארוכה.