העתיד בכל הקשור להתניידות ברחבי העיר הוא מתוקשב, אוטונומי וחשמלי, וחברת קוואלקום טכנולוג'יס Qualcomm Technologies סוללת עבורנו את הדרך לשם, תרתי-משמע, עם טכנולוגיית הטענה אל-חוטית לרכבים חשמליים.

קוואלקום האלו Qualcomm Halo, מפתחת אריחים בני 25 מטר כל אחד אשר ישמשו ככביש הטענה עבור רכבים חשמליים. לטכנולוגיה קוראים wireless electric vehicle charging והרעיון שעומד מאחוריה הוא שכל מי שברשותו רכב חשמלי יוכל להטעין את סוללת הרכב תוך כדי נסיעה. האריחים למעשה ייתרו את הצורך בעצירות הטענה לרכב ועם הזמן גם יוכלו להסתפק בסוללות רכב קטנות יותר שיפחיתו את עלויות הרכב באופן משמעותי.

הפיילוט לפרוייקט נערך בימים אלה בוורסאי בצרפת ועלותו נאמדת בכ-9 מיליון אירו. הפרויקט יצא לדרך בשנת 2014, והוא מצוי תחת פיקוח של לא פחות מתשע מדינות שונות שמעורבות בפרויקט מתוך מטרה להתאים אותו לכל סוג רכב חשמלי קיים. קוואלקום מתכוונת לקיים עוד סדרה של מבחנים על המוצר שיימשכו עד לסוף השנה הנוכחית.

כמו כן, קוואלקום, חברה ציבורית הנסחרת בנאסד"ק ומוכרת לצרכן הישראלי בעיקר מעולם המובייל, הודיעה כי תעניק רישיון שימוש לטכנולוגיית ההטענה האלחוטית שלה לחברות נוספות הרוצות לקדם את המיזם.