כבר לא צריך למדוד: כך תחליפו תלבושות וירטואליות "כמו זיקית"

אפליקציית "זיקית" מאפשרת לרוכש הפוטנציאלי "להלביש" את עצמו בבגד, ובמקרה של התאמה לקנות את הפריט באמצעות הסמארטפון

זיקית / צילום: מסך
זיקית / צילום: מסך

יוצאי צה"ל ידועים ברחבי העולם כיזמים מוצלחים במיוחד. מאחורי כמה מחברות אבטחת המידע הגדולות ביותר עומדים בוגרי 8200, ומאחורי כמה מהחברות המרשימות ביותר בתחום הפרסום האלקטרוני עובדים ישראלים מיחידות מובחרות אחרות שלמדו דבר או שניים במדים - אבל מה לגבי חברות בתחום האופנה?

תכירו את יעל ויזל, המנכ"לית של זיק-איט או זיקית (תחכום מילולי די מגניב שמאפשר משמעות לשם החברה גם בעברית וגם באנגלית). ויזל היא קצינה לשעבר בחיל האוויר שלקחה רעיונות שקשורים למיפוי תצלומי אוויר והמחשות שטח והעבירה אותם לתחום הצרכני. האפליקציה הייחודית מאפשרת ללקוחות להחליף תלבושות "כמו זיקית" מחנויות וירטואליות כמו גאפ, H&M ועוד רבות, ולנסות אותן על עצמם.

התפעול פשוט במיוחד: המשתמש לוקח תמונה בבגדים תחתונים (גופייה ומכנסיים קצרים למשל) - והאפליקציה באופן אוטומטי מאפשרת לו "לנסות" על עצמו בגדים מחנויות של המותגים המובילים. אם הפריט מוצא חן, בהקלקה קלילה על צג הטלפון ניתן לעבור לאתר החנות ולרכוש את הבגד. 

זיקית / צילום: מסך
 זיקית / צילום: מסך

הסטארט-אפ הצעיר והשיקי כבר הצליח לגייס יותר מ-9 מיליון דולר בחודשים האחרונים מכמה משקיעים אסטרטגיים בניו-יורק ובלוס אנג'לס, שמאמינים שמדובר בדבר הבא בתחום הקניות ברשת - וגם ההתגייסות של המותגים עצמם מרשימה.

"אנחנו מייצרים win-win די נדיר - אף אחד לא שונא אותנו, וכולם רק רוצים שנצליח: אנחנו מאפשרים חוויית קנייה טובה יותר ללקוחות ויוצרים לידים לחנויות, והמשתמשים שאוהבים לרכוש אופנה מהבית יכולים סוף-סוף לראות איך באמת הבגדים ייראו עליהם בצורה די מדויקת לפני שהם מקבלים את החלטת הקנייה", אומרת ויזל. "זה מעלה את אחוז הרכישה, מוריד את כמות ההחזרות ומשפר משמעותית את חוויית הקנייה ואת הסיכוי שהלקוח יחזור וירכוש עוד מוצרים. ברור לכולם שהתחום של קניות עובר לרשת ולסלולרי - הגיע הזמן שנשתמש בטכנולוגיה כדי להתאים ולהנגיש את החוויה הזו יותר".

בימים אלה עובד הצוות של זיקית, שכולל את היזמים אלון קריסטל וניר אפלבוים שחברו ליעל ויזל, על שותפויות אסטרטגיות עם כמה מרשתות האופנה הגדולות בעולם, שכבר מראות התלהבות ומריצות את האפליקציה - ובכך מאפשרות לזיקית הישראלית הצעירה להחליף את הקולקציות החדשות ביותר ולשנות את חוויית צריכת האופנה לדור חדש ברחבי העולם.