שיטת מצליח: כך עוקפים מפיקי הופעות את "חוק הפופקורן"

הגעתם עם בקבוק שתייה להופעה והתבקשתם להיפרד ממנו כתנאי לכניסתכם? אתם יכולים לתבוע

דפי תטפל, קיסריה, הופעה/ צילום: דפי הירשפלד שלם
דפי תטפל, קיסריה, הופעה/ צילום: דפי הירשפלד שלם

מי לא מכיר את התחושה הלא נעימה שאתם מגיעים עד לפתחו של אולם ההופעות עם בקבוק שתייה שהבאתם מהבית, והשומר בפתח אומר לכם שאו שאתם נפרדים מהבקבוק - או שאתם מוותרים על ההופעה. מה אתם מחליטים לעשות, את זה לא קשה לנחש.

אבל מסתבר שיש חוק אותו חלק ממפיקי האירועים מסתירים מכם או מיתממים שלא יודעים במקרה הטוב, כשהמטרה היא ברורה, והיא שתקנו את בקבוק המים במזנון במחיר מופקע.

סוף השבוע האחרון, אמפי תאטרון קיסריה. הופעה של מירי מסיקה, אגב מצוינת, אנחנו בשערי הפארק - והנה פרוסות להן עמדות בידוק, כשבצמוד לכל מאבטח ניצב גם פח אשפה גדול לריקון פרטי המזון אותו הבאנו מהבית. בעיקר בקבוקי שתייה, שכאמור נמכרים בפנים בעלות מופרזת.

ניסינו לרדת לפשר העניין. מנהל האתר אמר לנו: "אנחנו לא רוצים שייכנסו עם שתייה חריפה, ומישהו ייפול". ואני שואלת האם כל אחד שמגיע למופע ישר הופך לחשוד? מכיוון שהתשובה לא נראתה לנו, ערכנו בדיקה ומצאנו את חוק הפופקורן. ועל-פי נוסח החוק - אין למנוע מכל אדם להביא לכל מקום - שאינו בית אוכל - כלומר מסעדה, בית קפה, מזנון וכו', מזון או שתייה מאותו סוג שהעוסק מוכר במקום.

פנינו לחברת זאפה, כדי לשאול אותם אם הם מודעים לחוק הפופקורן. אגב, כבר על גבי כרטיס המופע מצוין במפורש שלא להביא מזון ושתייה. בזאפה אמרו לנו שהם לא רוצים שילכלכו את האמפי, אז אם הם מוכרים שם, הם לא רוצים שתביאי בעצמך. הם כמובן לא מכירים את החוק.

אם אף אחד לא מכיר את חוק הפופקורן, אז אולי בכלל יש בעיה בחוק? או שמא זה משחק שנוח לחברות ההפקה להפיל את האשמה אחת על השנייה? בחברת ההפקה אמרו לנו: "אנחנו משכירים לאנשים, מפיקים, והם אחראים למה שקורה באירוע".

אז לידיעה - גם אם המקום מושכר לגורם חיצוני, גם המשכיר וגם הזכיינים של המזנונים מחויבים לחוק.
טוב, לפחות אנחנו נמליץ לכם שבפעם הבאה שאתם לוקחים את הילדים לסרט ולהצגה, אל תתביישו ותביאו אוכל מהבית - זה עשוי לחסוך לכם לא מעט כסף.

ואם מישהו בכל זאת יעצור אתכם בפתח, יש לכם - כך על-פי ארגון אמון הציבור - גם את האפשרות לתבוע את חברת ההפקה ואת בעלי המקום.

תגובות

קבוצת זאפה: "בהופעה של מירי מסיקה שהתקיימה במוצ"ש בקיסריה חברת הכרטיסים של הזאפה הייתה אחראית על מכירת הכרטיסים בלבד. הנהלת אמפי קיסריה אחראית על שירותי האבטחה והפעלת המזנונים במקום, ועל כן יש לפנות אליה לתגובה לבירור נושא הכנסת אוכל ושתייה לאמפי".

גן לאומי קיסריה: "אין לנו יד ורגל בנושא, אנו רק משכירים את המקום, וכל מה שקורה במסגרת האירוע שייך להפקה".

מהפקתה של מירי מסיקה נמסר: "אין לנו שום קשר להתנהלות של חברת האבטחה ולא למזנונים, אין לנו עניין, ואנחנו לא מרוויחים מזה דבר".

חברת האבטחה רשף ביטחון: "אנו פועלים במסגרת מכרז של רשות הטבע והגנים וכפופים לנוהלי המקום או הנחיות המשטרה".

בקיצור - אף אחד לא ממש לוקח אחריות, וחבל שזה בא על חשבון הכיס של כולנו.