פרשת הצוללות: ח"כ אראל מרגלית מוסר עדות בלהב 433

ח"כ אראל מרגלית, אחד המתמודדים לראשות המחנה הציוני, דרש זמן רב להציג את המידע שאסף בפרשת הצוללות והספינות - והערב הוא התייצב במשרדי יחידת להב 433 כדי למסור את הידוע לו ■ בעבר קרא מרגלית לחקור את נתניהו בפרשה

אראל מרגלית / צלם: איל יצהר
אראל מרגלית / צלם: איל יצהר

ח"כ אראל מרגלית (מחנה ציוני) שוהה בשעות הערב במשטרה, כאשר קודם לכן אנשיו לא הצליחו ליצור איתו קשר בכל אותו הזמן ולא ידעו להגיד איפה הוא שוהה: הוא הודיע ברגע האחרון על ביטול כנס תומכים בדרום.

לאחר זמן קצר הודיע דוברו של מרגלית: "ח"כ אראל מרגלית מוסר בשעה זו עדות על עסקת הספינות, לאחר שקיבל פנייה הבוקר בהמשך לחומרים שהעביר לאחרונה ומתוקף תפקידו כחבר ועדת תקציב הביטחון".

מרגלית העביר בעבר מסמכים שאסף בנושא לידי המשטרה, לאחר שאף ביקר במספנה הגרמנית, וקרא ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשה.

השבוע פורסם כי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת תבחן את החומר שהוגש למשטרה בפרשת הצוללות והספינות שרוכשת ישראל - כך עלה מדברי יו"ר הוועדה אבי דיכטר (הליכוד).

לאחר שהוועדה תדון באופן עצמאי בנושא, היא תגיש המלצות ליו"ר הוועדה על עסקת הספינות שנחקר כעת. המהלך - בעקבות פנייה של ח"כ מרגלית. דיכטר הדף את בקשתו של מרגלית לפעול בנושא - עד שקיבל מידיו מסמכים רבים שנוגעים לפרשה. מדובר בדוח שהעביר מרגלית למפקד להב 433 רוני ריטמן כבר בתחילת השנה.

דיכטר הדגיש כי "לוח הזמנים של הוועדה אינו חופף לצערנו לקמפיין הפריימריז של ח"כ אראל מרגלית. בעקבות התרעות בעל-פה ואמירות בעל-פה שבהן קרא אראל מרגלית לוועדה לעסוק בסוגיית הספינות והצוללות, הבהיר לו יו"ר הועדה כי הוועדה לא תוכל לעסוק בסוגיה על סמך אמירות כלליות ביותר, ולפיכך הוא יצטרך להעביר פנייה כתובה ליו"ר הוועדה".

מרגלית טען: "העסקה הזו מושחתת"

דיכטר ציין כי רק ב-14 ביוני העביר לו מרגלית "חומר רב, העוסק ברכש מהזווית המקצועית. יו"ר הוועדה העביר את החומר לגורמי המקצוע בוועדת החוץ והביטחון כדי שיתעמקו בחומר ויגישו לו המלצות לטיפול של הוועדה".

מרגלית אמר השבוע: "דיכטר יודע, בדיוק כמוני, שהעסקה הזו מושחתת, שהעסקה הזו אושרה בוועדת תקציב הביטחון ללא המידע הנדרש, בלי שידענו מי המתווכים, מדוע בוטל המכרז, ומדוע נתניהו העביר אליו סמכויות שהיו רק בידי משרד הביטחון כדי לסגור את העסקה - שהרי אז עוד לא ידענו שבן-הדוד שלו והשכן שלו הם אלה שגוזרים את הקופון מהעסקה. ביטחון ושחיתות לא הולכים ביחד. אסור לנו לתת לעסקה הזו לעבור ללא הזמנת כל הנוגעים בדבר לחקירה. וזה כולל את בן-דודו של נתניהו, את שכנו מיקי גנור ואת נתניהו עצמו".

מרגלית נמצא בימים אלה בישורת האחרונה של ההתמודדות לראשות מפלגת העבודה - מול היו"ר המכהן יצחק (בוז'י) הרצוג, עמיר פרץ, עמר בר-לב, אבי גבאי, דינה דיין, הוד קרובי ואבנר בן-זקן.

מה שמאפיין את ההתמודדות של אראל מרגלית זה הצעקות שלו: הוא טוען שהוא מנער לחיים את המפלגה. "אתם חושבים שזה היה ממותג כשרציתי להקים את ההיי-טק בירושלים?", שאל מרגלית בכתבה ששודרה ב"אולפן שישי" והוסיף כי הוא "מנהיג יצרי".

"אני לא בא מהמחנה של מפלגת העבודה שהפסיד את הבחירות ב-16 שנה האחרונות", הוסיף. "אני אנצח את נתניהו, כי אני היחיד שיכול לעמוד מולו ויכול להיות אופוזיציה לוחמת מולו. אני לא מכחיש שבאתי לפוליטיקה בשביל להנהיג".