הורי הדסה נוטשים את הגישור: "ליצמן לא טרח להגיע לדיונים"

הוריהם של הילדים חולי הסרטן מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין-כרם הודיעו הערב כי ינטשו את הליך הגישור, יומיים אחרי שהחל ■ "ליצמן לא טרח להגיע לדיונים, בזמן שילדינו בסכנת חיים"

יומיים לאחר שבית המשפט הורה על הליך הגישור בראשות שופט העליון (בדימוס) אליקים רובינשטיין בניסיון לשים קץ למשבר בבית החולים הדסה, הודיעו הערב (ה') הוריהם של הילדים חולי הסרטן מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית על כוונתם לפרוש מההליך.

בהודעה שנמסרה מטעם ההורים באמצעות עו"ד אליעד שרגא, הם טוענים כי למרות שהליך הגישור תקוע, שר הבריאות יעקב ליצמן לא מצא לנכון להגיע לדיונים ובמקום זאת בחר לשלוח פקידים מטעמו שידחו כל הצעה שעולה על הפרק, ובשל כך אינם מסוגלים לקבל החלטות. "לא ייתכן שילדינו נמצאים בסכנת חיים והשר לא טורח להשתתף בגישור כל כך חשוב", אמרו ההורים.

מוקדם יותר היום הודיע שר האוצר משה כחלון כי נענה לבקשת ההורים להצטרף לצוות הגישור על מנת לוודא שאין מניעה כלכלית מפתיחת המחלקה בבית החולים שערי צדק. ההכרזה הגיעה לאחר שאמש הודיעו הורי הילדים חולי הסרטן כי בשל בקשותיו החוזרות ונשנות של השופט רובינשטיין במהלך הגישור, הם החליטו להשעות את שביתת הרעב. ההורים אמרו כי מדובר ב"מחווה של רצון טוב ומתוך תקווה שהדבר אכן יעודד את הצדדים להגיע לפתרון אמיתי".

אתמול נפגש רובינשטיין עם הורי הילדים המאושפזים המחלקה, עם נציגי משרד הבריאות, עם מנכ"ל הדסה, הפרופסור זאב רוטשטיין, ולאחר מכן עם רופאי המחלקה המתפטרים.

"עינינו נשואות לבית המשפט העליון ולשופט רובינשטיין", אמר אתמול שלמה בן דור, אבי אחד הילדים המטופלים במחלקה ואחד מההורים השובתים רעב כבר ארבעה ימים במחאה על המשבר. בראיון ל"העולם הבוקר" עם הילה קורח ואברי גלעד הוסיף כי ההורים מקווים כי השופט בדימוס "יראה את הדברים כמו שצריך, ייכנס לתוך עובי הקורה וייתן מענה. אנחנו מקווים שייצא משהו מהגישור הזה".