חברת מדיוי הועמדה למכירה עקב מצבה הפיננסי - והמניה צנחה

חברת המכשור הרפואי מתכוונת להעביר שליטה בפעילותה ■ סמנכ"לית הכספים תסיים את כהונתה

חברת המכשור הרפואי מדיוי , שמפתחת נשכן למניעת כאב, הודיעה על כוונתה לפעול למינוי מנהל מיוחד לחברה כדי להכין אותה למכירה ולהעברת שליטה, על רקע מצבה הפיננסי. עוד הודיעה החברה על כוונתה לרכוש ביטוח לדירקטורים שלה מסוג Run Off (ביטוח שלאחר הפסקת פעילות). מניית החברה ירדה היום (א') בצהריים בתל-אביב ב-22%, והחברה נסחרת לפי שווי של פחות מ-2 מיליון שקל.

במקביל להודעה על הכוונה להעביר שליטה בפעילות, הודיעה מדיוי על סיום כהונתה של סמנכ"לית הכספים, אורלי קם. בחודש שעבר דיווחה החברה כי קם תסיים את תפקידה, אלא אם החברה תצליח להשלים את הנפקתה בארה"ב. בתחילת יוני דיווחה מדיוי כי ההנפקה, שהייתה אמורה להיערך דרך פלטפורמת מימון ההמונים StartEngine, נדחית עד להטמעת שיטת תשלום חדשה, כדי שניתן יהיה לבצע לוגיסטית את הגיוס.

על פי דוחותיה של מדיוי ל-2016 (הדוחות האחרונים של החברה שפורסמו), היו בקופת החברה 280 אלף שקל ועוד 657 אלף שקל משועבדים. הכנסותיה של החברה בשנה שעברה הסתכמו ב-258 מיליון שקל, והיא הפסידה 4.7 מיליון שקל.

במאי דיווחה החברה עוד על כך שהחברה-הבת בארה"ב לא הצליחה לפרוע הלוואה שנטלה, בהיקף של 375 אלף דולר, וכי מעתה ההלוואה תישא ריבית של 24%. בעלי השליטה במדיוי הם אהוד גינתי (16%) ומנכ"ל החברה, ג'וש רורקה (12%). בת זוגו של גינתי, שלי אגסי, מכהנת כסמנכ"לית פיתוח עסקי וקשרי חוץ.

רורקה וגינתי היו בעלי השליטה גם בחברת ההיי-טק טרנדאיט (Trendit), שפיתחה תוכנה לניטור אוכלוסיות, ניתוח טרנדים והתנהגות המונים. החברה הונפקה ב-2016 בבורסה של לונדון, אבל בסופו של דבר, מסרה החברה כי רוב הכסף מההנפקה לא הגיע אליה, וגם המנכ"ל התפטר. באמצע 2016 הופסק המסחר במניותיה, ובתחילת 2017 היא הגיעה לפירוק.

פיתחה נשכן להפחתת כאב

מדיוי פיתחה נשכן, שלטענתה, שגובתה בניסויים ראשוניים, כאשר נושכים אותו, מוביל הדבר להרפיית שרירים ולהפחתת כאב. המוצר שווק ישירות לנשים לפני לידה, בעיקר בישראל ובארה"ב, לשם הקלה על כאבי הלידה.

מדיוי מוזגה ב-2014 לתוך השלד הבורסאי של חברת גלייקומינדס. החברה פרסמה תחזיות להכנסות של מיליוני שקלים בשנתיים לאחר ההנפקה, אבל התחזיות לא התממשו. באוגוסט 2016 הודיעה מדיוי על כוונתה לגייס 10 מיליון דולר לחברה הנכדה בארה"ב, לפי שווי של כ-100 מיליון דולר, בדרך של מימון המונים, שלאחריו נרשמות המניות למסחר. יחד עם ההודעה על ההנפקה פורסמה הערכת שווי של 121 מיליון דולר לחברה, ובה הערכה כי היא תגיע בתוך שנים ספורות להכנסות של 76 מיליון דולר.