פרופ' רוטשטיין: מה שקרה בהדסה זה תרחיש אימים

מנכ"ל בית החולים הדסה בכנס של לשכת סוכני ביטוח: "אני לא מאמין שהגישור ישיג משהו, בגישור אמרתי על הכול כן, והרופאים אמרו על הכול – לא" ■ דעה: הטעויות הקריטיות בטיפול במשבר הדסה 

פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי
פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי

"משבר הדסה הוא נושא שילמד גם בשנים הבאות. כולנו מכירים את הסרט 'הנחשול' על ניסוי שנעשה בבית ספר בפאלו אלטו, שבו עשו ניסוי בילדים כדי להפוך אותם לניאו-נאצים. כולנו מכירים את תסמונת שטוקהולם, כשהנשבים נקשרים אל השובים שלהם, וגם את תופעת הכתות כשאיש אחד מסוגל לקחת אחריו קבוצה גדולה של מאמינים. אלו כולן תופעות שלאדם מבחוץ נראות לא הגיונית. אנחנו בהדסה ללא ספק בתרחיש לא הגיוני, כשקבוצת רופאים, אחיות, סוציולוגים ופסיכולוגים החליטו כולם לעבור מעבר לכביש לבית חולים אחר".

כך אמר היום (ב') פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה, בכנס הבריאות של לשכת סוכני ביטוח. הדברים נאמרו במסגרת רב-שיח "פרטי, ציבורי ורגולציה - ביחד לטובת הציבור".

עוד אמר פרופ' רוטשטיין: "הצוות הרפואי נטש את המחלקה המטה אונקולוגית, לאחר לא מעט תסכולים שנמשכו שנים, וניסיונות שונים להתפטר. המשבר התחיל הרבה לפניי אך כשהגיע למשמרת שלי, הוא כבר הפך לכאוס. אני אשאיר את זה למדע, לחקור כיצד זה קרה, אבל אני כן יודע שיום אחד הילדים קיבלו הוראות טיפול, וביום ראשון בבוקר, מצאנו את עצמנו ללא רופאים. זהו תרחיש אימים שאני לא ממליץ לאף מנהל לחוות. הילדים נותרו לגורלם. כמובן שהאתגר הבלתי אפשרי הזה חייב אותי לגייס באופן מידי רופאים מכל קצוות תבל, על מנת שיהיה טיפול וכך זה נעשה. כיום, בדיוק חודש אחרי אותו אירוע, אותם ילדים מטופלים בידי רופאים מהטובים שיש. לצערי, הרופאים המתפטרים לא מסתפקים בנטישת המחלקה, הם ממשיכים להשליך אבנים על מי שהתנדבו לטפל באותם ילדים חולים, זהו חלק מאותה הכת שהזכרתי בתחילת דברי.

"הרופאים מחפשים לעצמם יחד עם קבוצת הורים מאוד דומיננטית את הסידור עבודה שלהם בבית החולים השכן, מה שהם רצו בהתחלה הם רוצים גם היום. אני לא מאמין שהגישור ישיג משהו, בגישור אמרתי על הכול כן, והרופאים אמרו על הכול - לא. אנחנו כשומרי חוק נכבד כל החלטה של בג"ץ. אני הגעתי לבית חולים הדסה בעקבות קריאת הממשלה על מנת להציל בית חולים שפשט רגל. מאז אנחנו בתהליך מאוד קשה".