נתניהו: הציבור שהצביע לי לא מיוצג בתקשורת - נפתור את זה

ראש הממשלה בוועידת "מקור ראשון": "אני פותח עיתונים וטלוויזיה - ולפעמים חושכות עיניי, כמעט הכול שחור" ■ "יש פה סיפור הצלחה כביר שפשוט מוצנע ומוסתר בתקשורת"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

"תעשיית הדכדוך פועלת כאן בלי הפסקה. אני פותח עיתונים מסוימים וכלי תקשורת משודרת - ולפעמים חושכות עיניי, כמעט הכול שחור" - כך אמר היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת "מקור ראשון" לכלכלה, חברה וחדשנות.

נתניהו נשא נאום בוועידה של העיתון המזוהה עם הימין הפוליטי, וזכה למחיאות כפיים ולאהדה כמעט בכל מילה מדבריו.

נתניהו אמר כי הוא פועל ויפעל ליצור תחרות בתקשורת המשודרת - כיעד לאומי חשוב - כדי להגביר את הייצוג של פלחים מהאוכלוסייה שלטענתו לא מיוצגים בתקשורת. "הייתי רוצה לראות בתקשורת משהו מהמסרים שאני מייצג. נכון, בדמוקרטיה מקובל לבקר את השלטון - אין לי שום בעיה עם זה, ואני לא יודע איך הייתי קם בבוקר בלי זה. אבל יש גבולות", אמר.

"למשל - במשך חודשים חזרו כאן בתקשורת על הבידוד שבו אנחנו נמצאים (בגלל המדיניות של הממשלה - י.נ). אמרו שאנחנו עושים דברים נוראיים ומביאים לכך שנשבור את היחסים עם אמריקה, ואין לנו סיכוי לקבל הסדר ביטחוני מהם וכדומה. ובכן, במציאות אין ביטוי לדברים האלה - וזה מה שמביא אותי ליצור יותר תחרות בתקשורת, יותר מגוון דעות, יותר ייצוג לציבור ענק שכיום אין לו ביטוי בתקשורת - וזה יושג על-ידי תחרות.

"'מקור ראשון' מייצג פלח נכבד מהציניות הדתית - ציבור שאני אוהב ומוקיר מאוד. ציבורים מהמרכז ימינה מרגישים שקיים פער עצום בין המציאות החיובית במדינה לבין הצנעתה ואפילו הסתרתה בתקשורת. הפער הזה אינו מתקבל על הדעת, והוא חייב להיסגר - על-ידי תחרות, ועל-ידי כך שאנחנו אומרים את הדברים בצורה הכי פשוטה. יש פה סיפור הצלחה כביר שפשוט מוצנע בתקשורת למעט אירועים בולטים שכן מסוקרים", לדברי ראש הממשלה.

עוד הוסיף נתניהו כי "הביטוי של תפיסת העולם שמייצג הציבור שהצביע לי לא בא לידי ביטוי. תחפשו בתקשורת המשודרת ותמצאו לי שדרים או כתבים, אני לא מדבר על עורכים, שמייצגים את הקו הזה - זה לא קיים. מהשמאל מביאים בי עין הרע, מעת לעת מביאים מהציונות הדתית - כל הכבוד. אם אפשר אז ששניהם יתקפו אותי. אבל ייצוג של חלק עצום בציבור שמאמין במדיניות שאני מוביל - אין.

"מדיניות לאומית וגם בינלאומית גאה ותקיפה שאינה מרכינה ראשה אבל פועלת בשכל ובתבונה להעצים את מעמדה של ישראל ולבנות לה את יסודות העתיד - לזה אין ביטוי. פשוט שממה, ולכן איך נפתור את זה? רק אם נפתח את התקשורת המשודרת לתחרות, והשוק יעשה את שלו, לא צריך יותר מזה. וזה יעד לאומי חשוב".