היועמ"ש על פרשות נתניהו: "החקירה מתקדמת במהירות ראויה"

מנדלבליט נאם בכנס לשכת רו"ח והתייחס להתמשכות החקירות נגד רה"מ: "אני ער לחשיבות לסיים את זה מהר - אבל לא על חשבון היסודיות" ■ "נערכים אצלי דיונים תכופים, ואנחנו יודעים טוב מאוד מה קורה בחקירה"

אביחי מנדלבליט / צילום:  מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
אביחי מנדלבליט / צילום: מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

"לא אאפשר להדלפות כאלה ואחרות לשבש את החקירה (של ראש הממשלה בנימין נתניהו, א' ל"ו). ברגע שהדבר יתאפשר מבחינת החקירה - אני הראשון שאאפשר את העברת המידע לציבור, אבל זה לא המצב כרגע. החקירה מתקדמת במהירות ראויה. הצוות שמלווה את החקירה זה צוות של פרקליטת מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן-ארי. יחד עם צוות שלה נערכים אצלי דיונים תכופים, ואנחנו יודעים טוב מאוד מה קורה בחקירה הזאת, ואני כן ער לחשיבות לסיים את זה מהר - אבל זה לא יהיה על חשבון היסודיות" - כך אמר (ה') היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, בכנס לשכת רואי החשבון באילת.

היועץ מנדלבליט ניצל את הבמה כדי לחזור ולהדגיש שוב את דבריו מעל כל במת נאום בעת האחרונה, לפיה השיקול היחיד המנחה אותו ואת יתר העוסקים במלאכה הוא הגעה לחקר האמת, במקצועיות, באחריות וביושר, על-מנת לקבל את ההחלטות הנכונות בהתאם לממצאים הראייתיים ובהתאם להם בלבד.

נזכיר כי המשטרה חוקרת שתי פרשות הנוגעות לנתניהו. במסגרת "תיק 1000" חוקרת המשטרה את החשד כי ראש הממשלה ומשפחתו קיבלו מתנות וטובות הנאה שאסור היה לנתניהו, כראש וראשון לנבחרי הציבור, לקבל. לפי החשד, איש העסקים ארנון מילצ'ן סיפק לאורך שנים ובתכיפות משקאות חריפים וסיגרים יקרי-ערך לנתניהו ולמשפחתו באלפי שקלים בכל פעם, במשך שנים.

עוד נחקר החשד כי מילצ'ן רכש כבר בשנת 2004 תכשיטים יקרי-ערך לשרה נתניהו, בעת שבנימין נתניהו היה שר האוצר. לפי הפרסומים בתקשורת, העברת הסיגרים, האלכוהול והתכשיטים מצדו של מילצ'ן נעשו לדרישת הזוג נתניהו, ולאו דווקא מיוזמתו שלו. לפי פרסום ב"הארץ", ראש הממשלה ורעייתו השתמשו בקודים כשביקשו לחדש את אספקת תיבות הסיגרים ובקבוקי השמפניה הוורודה. כן נחקר החשד כי נתניהו ומשפחתו קיבלו מתנות וטובות הנאה מאיש העסקם, ג'יימס פאקר.

 

במרכזו של התיק השני הנחקר, המכונה "תיק 2000", עומד החשד כי נתניהו ומו"ל עיתון "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, נפגשו מספר פעמים לפני הבחירות האחרונות לכנסת וניסו להגיע לסיכום באשר לאופן הסיקור של "ידיעות אחרונות" את עבודת ראש הממשלה.

לפי החשד, נתניהו ומוזס ניסו להגיע להסכמה, לפיה "ידיעות אחרונות" יזנח את הקו הלוחמני שבו נקט כלפי נתניהו בשנים האחרונות; ובתמורה נדונה האפשרות שנתניהו יסייע להקטנת תפוצת עיתון "ישראל היום", מתחרהו של "ידיעות", שבבעלות מקורבו של נתניהו, איל ההון שדלון אדלסון. "ישראל היום" תומך בנתניהו ואף משמש כמעין שופר של ראש הממשלה. מוזס ונתניהו נחקרו באזהרה בפרשה זאת, ואילו אדלסון מסדר עדות בשבוע שעבר.

השיחות בין נתניהו למוזס הוקלטו, כנראה ביוזמתו של נתניהו. ההקלטות נמצאות בידי הפרקליטות זה זמן רב, והן הושגו במסגרת חקירה שמתנהלת נגד ארי הרו, שכיהן בעבר כראש הסגל במשרד ראש הממשלה. בצמרת הפרקליטות חלוקות זה זמן הדעות באשר לקיומן של משמעויות פליליות לאותן שיחות, וההחלטות בתיק טרם התקבלו.

עוד הוסיף מנדלבליט בכנס רואי החשבון כי "מעת לעת אתם שומעים על דברים שאני עושה, אבל אתם לא שומעים על עשירית וגם לא על מאית. זה נע בין פלילים, כמו חקירות של ראש הממשלה ושרים בממשלה, ענייני התאגיד הציבורי, מכל האמוניה והאמוניה בכלל, גיורים ועוד. יש תפקידים מגוונים למשרד, והתפקידים פרושים על מאות נושאים".