עד 5,000 שקל לעובד: מענקים לעידוד עובדים במלונות ים המלח

פיילוט של משרד העבודה והרווחה, בתקצוב של 5 מיליון שקל, ינסה לחזק את ענף המלונאות בים המלח עם עובדים ישראלים ■ הפיילוט יימשך עד לסוף שנת 2018

מלון קראון פלאזה ים המלח / צילום: רפי קוץ
מלון קראון פלאזה ים המלח / צילום: רפי קוץ

משרד העבודה והרווחה יוצא בפיילוט לעידוד עובדים ישראלים לעבוד בבתי מלון בים המלח, באמצעות מענקי התמדה של עד 5,000 שקל לעובד. תקציב הפיילוט עומד על 5 מיליון שקל והוא מיועד לעובדים חדשים בלבד. עוד יצוין כי חיילים משוחררים שזכאים למענק על בסיס עבודה מועדפת בבתי המלון יכולים לקבל את שני המענקים.

מטרת הפיילוט היא לחזק את ענף המלונאות עם עובדים ישראלים, וייכללו בו עובדים במקצועות המשק והניקיון במלונות באזור ים המלח (במועצה איזורית תמר). כדי לזכות במענק, על העובד להיות מועסק בהיקף של 22 שעות שבועיות לפחות.

בהתאם להיקף המשרה, יינתן המענק בשתי פעימות: הראשונה, בתום 6 חודשי עבודה רצופים לפחות כשהמענק יגיע עד 1,500 שקל, פעימה שנייה תוענק אחרי 6 חודשים נוספים, כלומר שנה של עבודה רציפה, והיא יכולה להגיע ל-3,500 שקל. סך הכול, כל עובד יכול לצבור עד 5,000 שקל, כשמענקים חלקיים יינתנו בהתאם לחלקיות המשרה. הפיילוט. שיימשך עד לסוף שנת 2018. יבוצע בהפעלת מרכזי ריאן להכוון תעסוקתי של משרד העבודה והרווחה בשיתוף ג'וינט ישראל.

שר העבודה והרווחה חיים כץ מסר: "אני מוצא חשיבות רבה בסיוע למעסיקים המתקשים לגייס כח אדם. היוזמה החדשה תסייע למלונות לענות על הביקוש לעובדים ובמקביל תעודד תעסוקה במגזר הערבי בכלל והבדואי בנגב בפרט, זהו יעד לאומי שמאפשר הגדלת פריון, צמיחה כלכלית וצמצום פערים בין המגזרים".