משרד הבריאות לבג"ץ: מוכנים לקלוט רופאים מהדסה לשערי צדק

"על-מנת להביא לסיום המשבר, המדינה אינה מתנגדת לכך ששניים עד שלושה מהרופאים המתפטרים ישולבו במחלקה המקבילה בשערי צדק, ובה יושיטו טיפול לילדים שטופלו בהדסה עין-כרם, המעוניינים בכך, עד סוף שנת 2017"

בי"ח הדסה עין כרם / צילום: איל יצהר
בי"ח הדסה עין כרם / צילום: איל יצהר

המדינה הגישה היום (ה') לבג"ץ את תשובתה לצו על-תנאי שיצא בעתירה בעניין המשבר במחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים.

בתמצית, המדינה משיבה כי על-מנת להביא לסיום המשבר, היא אינה מתנגדת לכך שהצו יהפוך למוחלט, במובן זה ששניים עד שלושה מהרופאים המתפטרים ישולבו במחלקה המקבילה בשערי צדק, ובה יושיטו טיפול לילדים שטופלו בהדסה עין-כרם, המעוניינים בכך, עד סוף שנת 2017. כל זאת, בגבולות הטיפול שניתן להושיט במסגרת מרפאתית, ובהתאם לרישיון הנוכחי של בית החולים.

המדינה מציינת כי תגובת בית החולים שערי צדק ומנהלו "מעלה סימני שאלה מדאיגים בהיבט של עמידת בית החולים שערי צדק בתנאי הרישיון הנתון לו... עמדת משרד הבריאות, כרגולטור האמון על הנושא, היא כי טיפולי כימותרפיה ושירותי אשפוז לילדים החולים בסרטן אינם יכולים להינתן במסגרת מרפאה או במסגרת אשפוז יום, שאינו נסמך על מחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים באותו בית חולים".

לצד קליטת 2-3 רופאים כאמור בשערי צדק, המדינה מבהירה כי הנכונות אותה הביע משרד הבריאות לעשות מאמץ להסדיר קליטתם של יתר הרופאים במחלקות ההמטו-אונקולוגיות במרכזים הרפואיים האחרים, שרירה וקיימת, לרבות במחלקות בהן מאושפזים כיום הילדים שהיו מטופלים בעבר במחלקה בהדסה.

כתב התשובה הוגש באמצעות עורכי הדין מיטל בוכמן-שינדל ורן רוזנברג ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.