"ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לי משפט אחד מאז שנכנסתי לתפקידי כשר התקשורת - 'תעשה הכול כדי להיטיב עם האזרחים, וזאת באמצעות תחרות, תחרות ועוד תחרות לטובת הציבור'. אני מסכים איתו. אני רוצה לראות תחרות אפקטיבית שתשפיע על המחירים, שיהיו סבירים לאזרח הפשוט" - כך אמר שר התקשורת איוב קרא בוועידת MAD 2017 של "גלובס" שמתקיימת היום (ד') בתל-אביב.

קרא אמר כי "קיבלתי לידי את אחד המשרד החשובים בממשלה, ואני רואה בו כסיירת של משרדי הממשלה. על סדר יומי יש נושאים חשובים ומכריעים, נושאים קריטיים הנוגעים לכל אחד מאזרחי ישראל".

הוא דיבר על המהלכים של הממשלה ומשרד התקשורת בפרט לפתוח את שוק השידורים לתחרות, בין היתר על-ידי הכנסת שחקנים חדשים, שיעודדו את התחרות והמגוון בתוכן ובחדשות, על בסיס המלצות ועדת פילבר.

"אני מתכוון להקל על השחקנים הקיימים - קשת, רשת, וערוץ 10 - חשוב לי לשמור על מי שיוצר תוכן ותרבות. אני רוצה לראות גם עוד שחקנים שייצרו מגוון - אפעל להקל על כניסת שחקנים חדשים לשוק, נתאים את דרישות הרגולציה לשם כך", אמר. 

עוד הוסיף השר כי "אין בכוונתי לשנות את המדיניות ואת החוק הקיים, ואני מצפה לראות את הערוצים 12,13,14 (האפיקים החדשים של קשת, רשת וערוץ 10) קורמים עור וגידים ויוצאים לאור במהלך נובמבר.

"סלקום ופרטנר נכנסו לשוק, וזו התחרות, רבותיי. הצלחנו להשיג חבילת תקשורת מוזלת באמצעות קידום התחרות, וזה שם המשחק. לא תהיה ברירה לשוק אלא להתיישר סביב מחיר בסיס הוגן של 150 שקל לחבילת ערוצים. מי שיירצה יותר - תהיה לו האופציה. אני מזכיר כי עד לא מזמן מחיר המינימום לחבילה עמד על כ-300 שקל".

"כשם שעשינו בשוק השידורים, נעשה זאת גם בשאר השווקים שאנו פועלים. רפורמות טובות לציבור. אני מקנה חשיבות עליונה לשדרג את תשתיות הסלולר והאינטרנט בישראל -זה יעד שלי ומשימה לאומית שאני שם דגש עליה. לא אתן שישראל תידרדר בתחום חיוני זה. לא ניתן שתשתיות יקרסו", לדברי השר. 

קרא הוסיף כי "דרשתי לקדם את העבודה שמתבצעת בין אנשי משרדי לבין האוצר במטרה להקל בתשלום אגרות תדרים שמשלמות החברות. מדובר על מאות מיליוני שקלים שבסוף מושתים על הצרכן. כשם שאני בא לקראתן, אני מצפה שהן בתמורה יבטיחו את ההשקעה שלהן בתשתיות. זה חשוב מאוד, ונעשה הכול שזה יצליח - תשתית התקשורת חיונית לצמיחת כלל המשק בישראל".

"יש לי בשורה עבורכם", אמר השר. "יושב כאן מנכ"ל דואר ישראל, ובימים אלה החברה בונה את מרכז המיון החדש (שנפתח כבר) במודיעין. זו מהפכה צרכנית של ממש בתחום השירות לאזרח. בזמן הקרוב כל אזרח ירגיש את השינוי ביחס למצב הקיים. הדואר משנה את פניה מחברה מסורתית למצב הרבה יותר טוב, לחברה מודרנית ממדרגה ראשונה. יבוא אישי של מוצרים מחו"ל הפך להיות חלק בלתי נפרד מדפוסי הצריכה, ואעשה הכול כדי להקל על עם ישראל".

לדברי קרא, "השפעת שוק התקשורת על ההליך המדיני הוא חשוב מאין כמוהו. אין מישהו בממשלה כמוני שרוצה כל-כך שנתקדם בהליך המדיני. לראות גם את מדינות האזור צורכות את הטכנולוגיות שלנו. פעם ראשונה שיש סיכוי לכך - גם ככה יש הרבה חברות שבעצם עומדות מאחורי יהודים שפועלות היום במפרץ הפרסי. אני רוצה לנצל טכנולוגיות לגרום למדינות לקנות מוצרים וטכנולוגיות ישראליות, כמו שאני רוצה שזה יקרה בהרבה מקומות".