בהתאם לציפיות: המשק צמח ברבעון הראשון ב-1.4% בלבד

הלמ"ס: ירידה חדה לעומת נתוני הצמיחה ברבעונים הקודמים שעמדו על 4.7% ברבעון האחרון של 2016 ו-4.1% ברבעון השלישי ■ בנטרול השפעת יבוא הרכב, המשק צמח ב-3.3% בקצב שנתי

משה כחלון / צילום: יוסי אלוני
משה כחלון / צילום: יוסי אלוני

התוצר המקומי הגולמי של המשק הישראלי גדל ברבעון הראשון של שנת 2017 בשיעור שנתי של 1.4% - כך עולה מעדכון שלישי של אומדני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מדובר בעדכון למעלה לעומת העדכון הקודם, שבו נאמד קצב הצמיחה ברבעון הראשון ב-1.2%. מדובר בירידה חדה לעומת נתוני הצמיחה ברבעונים הקודמים שעמדו על 4.7% ברבעון האחרון של 2016 ו-4.1% ברבעון השלישי.

ואולם הנתון הושפע מאד מהצניחה ביבוא הרכב לישראל. על-פי הלמ"ס, בנטרול השפעת יבוא הרכב (דרך ניכוי מסים נטו על היבוא) צמח המשק ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של כ-3.3%.

יצוין כי בנק ישראל העלה בשבוע שעבר את תחזית הצמיחה למשק מ-2.8% ל-3.4% בעקבות נתונים ראשוניים על האצה בקצב הצמיחה ברבעון השני של השנה. הנתון המעודד ביותר באומדן הנוכחי של הרבעון הראשון הוא זינוק של 9.7% ביצוא סחורות ושירותים. לעומת זאת, בהוצאה לצריכה פרטית ובהשקעות בנכסים קבועים נרשמו ירידות של 1.1% ו-3.4% בהתאמה - תוצאה של הצניחה ביבוא כלי רכב פרטיים ומסחריים