מגדל ועורק רוכשות את בניין E&Y בפרנקפורט בכמיליארד ש'

מגדל תשקיע כ-50 מיליון אירו ב-48% מהאקוויטי של החברה המשותפת, ועורק תהיה השותף המנהל ■ מוסדיים ישראליים נוספים עשויים להצטרף לעסקה

המשקיעים המוסדיים הגדולים במשק ממשיכים ברכישות של נדל"ן מניבמעבר לים: ל"גלובס" נודע כי קבוצת הביטוח מגדל, שאת השקעותיה מנהל אסף שהם, וקבוצת עורק, נמצאות לקראת רכישה משותפת של בניין משרדים בעיר פרנקפורט שבגרמניה, המשמש את פירמת ראיית החשבון הבינלאומית ארנסט אנד יאנג, תמורת כרבע מיליארד אירו (כמיליארד שקל).

העסקה נעשית במינוף של 65%, כך שמגדל תשקיע בפועל כ-50 מיליון אירו (כ-200 מיליון שקל) עבור 48% מהאקוויטי של החברה המשותפת. עורק תהיה השותף המנהל של העסקה. עוד נודע, כי גופים מוסדיים ישראליים נוספים צפויים להצטרף לעסקה. נזכיר כי לפני מספר שנים ביצעה עורק קפיטל שותפויות דומות עם גוף מוסדי, כשרכשה בשני מקרים בניינים בגרמניה במאות מיליוני שקלים יחד עם קבוצת הראל.

מבחינת מגדל מדובר בהשקעה שמגוונת את תיק השקעות המבוטחים והעמיתים, בנכס מניב שאמור להוות עוגן של תזרים חיובי בתיק ההשקעות, ללא תלות ישירה במתרחש בשוקי ההון. ארנסט אנד יאנג היא שוכר איתן, שחתום על חוזה השכירות ל-14 שנים נוספות, ללא נקודות יציאה. פרנקפורט, שמסתמנת כמרוויחה מהברקזיט הבריטי, נחשבת לעיר מובילה, מה שעולה בקנה אחד עם מדיניות מגדל להשקעה בערים יציבות.

כ-7 מיליארד שקל החזקות בנדל"ן

נכון לסוף הרבעון הראשון השנה, כ-6.3% מתיק פוליסות ביטוחי החיים המנוהלות בשוקי ההון של מגדל הושקעו ישירות בנדל"ן, בארץ ובעולם, כשכמעט 2% מתיק הפנסיה גם הושקע בנכסים אלה. מדובר בכ-6.8 מיליארד שקל של החזקות ישירות בנדל"ן, כשבנוסף להן מחזיקה מגדל בנכסי נדל"ן נוספים, בעיקר בעולם, דרך החזקה במניות לא סחירות של חברות ייעודיות - דוגמת העסקה הנוכחית. בנוסף, מגדל, כמו מוסדיים אחרים, משקיעה חלק ניכר מכספי עמיתיה ומבוטחיה בניירות ערך של חברות נדל"ן.

קבוצת עורק הוקמה על ידי מוריס קאהן וצבי ושמואל מיתר. בעבר נהנתה הקבוצה משורת אקזיטים אדירים בתחומי הטכנולוגיה והתקשורת, כשמכרה את החברות דפי זהב, קווי זהב, ערוצי זהב ואמדוקס, וכן את חברת הביטוח AIG ישראל.