הפרסום חוזר לתחנות הרדיו של תאגיד השידור "כאן"

לפני כחודשיים, כששידורי התאגיד יצאו לדרך, התברר כי במערכת שנבחרה לצורך שיבוץ הפרסומות ברדיו קיימת תקלה שאינה מאפשרת את השיבוץ בפועל ■ כעת נראה כי התקלה תוקנה ■ ההפסד עד כה מאי-שידור פרסומות ברדיו: כ-12 מיליון שקל

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

חודשיים לאחר העלייה לאוויר של תאגיד השידור הציבורי "כאן", החלה אתמול (א') גם הפעילות המסחרית של שידור פרסומות ברדיו - כך נודע ל"גלובס".

נראה כי בתאגיד הצליחו להתמודד עם התקלה במערכת הפרסום, אולם בשלב זה, וכדי להיות בטוחים שהמערכת אכן פועלת - בטרגט מרקט, בעלת הזיכיון לשיווק זמן האוויר של התאגיד, מעדיפים לשלב בעיקר "קמפיינים פשוטים" שלא מורכבים מהרבה ורסיות.

כזכור, לפני כחודשיים, כששידורי "כאן בהרצה" יצאו לדרך, התברר כי במערכת שנבחרה על-ידי התאגיד לצורך שיבוץ פרסומות קיימת תקלה שאינה מאפשרת את השיבוץ בפועל. מדובר במערכת חדשה של התאגיד, בה לא נעשה שימוש בעבר.

עד תחילת הפעילות של התאגיד שווק זמן האוויר של רשות השידור באמצעות שפ"מ שבבעלות אברהם פרחי, שהחזיק מערכת שיבוץ פרסומות משלו. לפרחי ולרשות השידור הייתה מערכת יחסים מורכבת, ואנשי התאגיד לא ששו לתת לו דריסת רגל בניהול החדש - וודאי לא לרכוש ממנו את מערכת פרסום.

את זמן הפרסום של "כאן" נבחרה לשווק טרגט ספיריט מקבוצת טרגט מרקט, ומנהלי המכרז הקפידו שלזכיין לא יהיה קשר או אפשרות השפעה על בחירת מערכת הפרסום שאמורה להתממשק לשידורי התאגיד - אף שהוא זה שיפעיל אותה.

כך, במקום להשתמש במערכת קיימת, בחרו בתאגיד זכיין שהתאים מערכת של ניהול פרסום בטלוויזיה למודל של רדיו. יום לפני העלייה לאוויר נערך פיילוט של 5 דקות פרסום. הפיילוט התרסק, והוחלט שלא לעלות לאוויר עם מערכת מקרטעת.

במשך חודשיים ניסו בתאגיד למצוא פתרון לתקלה, שמשמעותה במישור הכלכלי היה אובדן הכנסות של כ-1.5 מיליון שקל לשבוע. על-פי ההערכות, ההפסד עומד על כ-12 מיליון שקל לכל החודשים בהם בגלל התקלה לא שולבו פרסומות מסחריות.

בטרגט המשיכו במהלך הזמן הזה לשלב מדי פעם פרסומות באופן ידני, אך הדבר נעשה יותר כדי לוודא שהשדרנים יודעים להתמודד איתם. עתה, כאמור, נראה כי המשבר נגמר, והתאגיד עולה על דרך חדשה - לפחות בכל מה שנוגע לפרסום.