עוד כישלון לבזק: לא תוכל להשתמש בשם המותג "סמארט-נט"

זאת לבקשת חברת סמארט-נט, שטענה כי מדובר בסימן מסחרי רשום שלה ■ צו המניעה הזמני הוא מכה קשה לבזק, שהשתמשה בשם "סמארט-נט" כמותג והשקיעה בו מיליוני שקלים לטובת קידום שירותי הגנת הסייבר שלה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הוציא צו מניעה זמני נגד בזק משימוש בשם "סמארט-נט". מדובר במכה קשה לבזק, שהשתמשה בשם זה כמותג והשקיעה בו מיליוני שקלים לטובת קידום שירותי הגנת הסייבר שלה.

השופטת צילה צפת קבעה כי בזק ידעה על כך שהמותג שייך לחברת תקשורת שפועלת בשוק בשם "סמארט-נט", ולמרות זאת בחרה להשתמש בו - ללא אישור ותוך פגיעה בזכויותיה של החברה.

בזק ניסתה לטעון כי היא משתמשת במותג "סמארט-נט" באופן שונה מזה שבו משתמשת החברה, מבחינה חזותית ושמיעתית - אך טענתה נדחתה בשל משקל הצליל שניתן לשם "סמארט-נט" הזהה בשתי החברות. מבחן המראה והצליל אצל אדם מן היישוב יוכיח כי אין הבדל בין השניים, קבעה השופטת.

השופטת גם קבעה כי בזק משתמשת בשם "סמארט-נט "לטובת שירותי האינטרנט שלה, וכך עושה גם החברה המקורית, שהיא בעלת הסימן המסחרי, ולכן יש בכך הטעיה.

השופטת צפת החליטה להידרש בהחלטתה לחוסר תום-הלב של בזק באופן שבו החליטה להשתמש בשם. היא קבלה את הטענות של חברת סמארט-נט, לפיהן בבזק ידעו היטב כי מדובר בסימן מסחרי רשום שלה, משום שמנכ"לית בזק סטלה הנדלר ניסתה לרכוש אותה בעת שהייתה מנכ"לית קווי זהב, וכן חברת בזק בינלאומי מקבוצת בזק ניסתה לרכשה.

עוד נטען כי מעדותו של סמנכ"ל השיווק של בזק, גיל רוזן, עלה כי הוא ידע שמדובר בסימן מסחרי רשום השייך לחברת סמארט-נט.

מבזק נמסר בתגובה: "בזק תמשיך לשווק את שירות הסייבר וניהול הרשת הטוב והמקיף בישראל, המעניק כיפת ברזל לאינטרנט הביתי. יש לציין כי מדובר בצו זמני בלבד שניתן בעניין, ובכל מקרה, תחת כל שם שלא יהיה - הגנת האינטרנט של בזק נותנת יותר".