אדרי-אל לנאמן האג"ח: לא נעמוד בתשלום אג"ח של 100 מ' ש'

בעלי חברת הנדל"ן גבי אדרי לא הצליח למכור את "שמונה סנטר" בקריית שמונה ואדרי-אל לא תפרע את האג"ח בסוף החודש

גבי אדרי / צילום: תמר מצפי
גבי אדרי / צילום: תמר מצפי

על רקע מצבה הפיננסי המאתגר וחוסר הצלחתה לממש את קניון "שמונה סנטר" שבקריית שמונה, חברת אדרי-אל  פנתה לנאמן אג"ח סדרה ב' שלה והודיעה כי לא תעמוד בפירעון החוב הסופי שמועדו סוף החודש, בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל, לאחר שבשבועות האחרונים נקבע מועד זה, תחת מועד מוקדם יותר החודש במקור (10.7).

אדרי-אל, שפעילותה מתרכזת בצפון הארץ, פועלת בייזום, פיתוח, הקמה, השכרה, ניהול והחזקת נכסי נדל"ן להשקעה, ובסוף חודש מארס החזיקה ב-8 נכסים בישראל, עם שטחי מסחר ומשרדים של קרוב ל-13 אלף מ"ר וכ-24 אלף מ"ר נוספים לתעשייה, במתחם גיבור ספורט שבקריית שמונה. מתחילת 2012 ועד סוף 2016 מכרה החברה כמה מנכסיה, במטרה לחזק את נזילותה ואיתנותה הפיננסית, אולם ככל הידוע, צעדים אלה לא מספיקים לעמוד בתשלום הקרוב.

ניסיון מכירה להכשרה ביטוח

כבר לדוחותיה הכספיים האחרונים, לרבעון הראשון של 2017, צורפה הערת "עסק חי" בגין חוסר הוודאות בנוגע ליכולתה לממש נכסים או לגייס מימון חלופי שיאפשרו את פירעון החוב במועד. אז ציינו רואי החשבון שלה כי "אין בידי החברה נכסים היכולים לשמש כפירעון האג"ח, והיא פועלת למימוש נכסים או לבחינת מימון לפרעון התחייבויותיה". בדוחות ציינה החברה כי כדי לעמוד בתשלומים, בכוונתה "לבצע מימון מחדש של חלק מנכסי החברה ו/או לחילופין מכירה של נכסים על-פי הצורך".

בדוחותיה ל-2016 עדכנה אדרי-אל, הנמצאת בשליטת המנכ"ל גבי אדרי, כי היא פועלת למכירת הקניון בקריית שמונה בניסיון להשיג מקורות תזרימיים לפירעון אג"ח סדרה ב', אולם כבר בחודש אפריל נודע כי מגעים שנוהלו מול חברת הכשרה ביטוח נתקלו בקשיים, ומאז לא נודע על התקדמות במהלך המכירה. שווי הנכס, הממוקם ברחוב טשרניחובסקי שבקריית שמונה ואשר שטחו יותר מ-13 אלף מ"ר, הוערך בדוחותיה השנתיים בכ-107 מיליון שקל.

הקניון כולל שלוש קומות מסחר לצד כ-150 מקומות חניה, ופעילותו התחילה ב-1997, וכיום עם השוכרים בו נמנות הרשתות פוקס, רנואר, ספורט ורטהיימר, קופת חולים לאומית ועוד.