תוכניתו של גיא פינס תעבור מאולפני JCS לאולפני מימד

זאת עם המעבר מערוץ 10 לזכיינית ערוץ 2 קשת ■ שוק חברות האולפנים סובל בשנים האחרונות מקשיים, אך מנכ"ל אולפני JCS טוען כי החברה לא תיפגע מהמעבר ■ תוכניתו של פינס תרד משידור בסוף החודש ותעלה מחדש בקשת בספטמבר

גיא פינס/ צילום: יוסי כהן
גיא פינס/ צילום: יוסי כהן

על רקע המעבר של התוכנית "ערב טוב" עם גיא פינס מערוץ 10 לזכיינית ערוץ 2 קשת, התוכנית גם תעזוב את אולפני JCS ותתחיל להיות מצולמת באולפני מימד שברמת-החי"ל בתל-אביב. תוכניתו של פינס אמורה לרדת משידור בערוץ 10 בסוף יולי, ושידורה בקשת יחל עוד לפני פיצול ערוץ 2, ככל הנראה כבר בספטמבר.

אחת הסיבות למעבר היא העובדה שלאחר הפיצול, ב-1 בנובמבר, יחויבו ערוצי הברודקאסט להעביר את שידוריהם ברזולוציית HD, טכנולוגיה שלא קיימת כיום באולפני JCS. 

אולפני JCS נמצאים בבעלות רון לאודר, ולפי גורמים בתעשייה, עזיבתו של פינס, תוכנית מרכזית שמצולמת 4 ימים בשבוע, עלולה להוות מכה עבורם. לפני מספר חודשים כבר פוטרו מהחברה מספר עובדים בעקבות קיצוצים שנעשו בה. כיום מצולמות באולפני JCS מספר תוכניות שמופקות על-ידי חברת ההפקות "נתיב תקשורת" של נועם אדרי, ובהן "עושים סדר" ו"סוגרים חשבון".

לדברי חנני רפופורט, מנכ"ל אולפני JCS, הוא לא קיבל עדיין הודעה רשמית על מעברו של פינס, ובכל מקרה לא תהיה לכך השפעה על העובדים החברה. "אנחנו ממשיכים לצלם את התוכניות של 'נתיב תקשורת' באותו היקף, ויש להם כוונות לצלם אצלנו גם תוכניות נוספות", אמר ל"גלובס".

חברת אולפני מימד נמצאת בבעלותם של זאב מוזס (בן-דודו של נוני מוזס) ואיתן אבוט, והיא מנוהלת על-ידי יוסי סטרוגו. באולפני החברה מצולמות, בין היתר, כל התוכניות של ערוץ 20.

השוק של חברות אולפני הטלוויזיה סובל בשנים האחרונות מתקופה קשה על רקע מצב התעשייה, כשלמעשה חברות כבר אינן יכולות להתפרנס אך ורק ממתן שירותי אולפן והפקה לגופים חיצוניים. במקביל, לתחום נכנסו גם אתרי האינטרנט הגדולים כמו וואלה ו-ynet, שבבעלותם אולפנים חדשים, שמציעים את שירותיהם גם לתכוניות אולפן קטנות שמשודרות בטלוויזיה (כך, למשל, רצועת התרבות היומית של התאגיד, "מועדון תרבות", מצולמת באולפני וואלה).

בינתיים, המעבר של פינס לקשת עדיין לא הוסדר סופית מבחינה רגולטורית, על רקע העובדה שעד כה הופקה התוכנית על-ידי חברה משותפת של גיא פינס ואביב גלעדי ("פינס גלעדי הפקות"). גלעדי הוא גם אחד הבעלים של RGE, בעלת ערוץ 10, ולפי החוק בעלים של ערוץ שידור אינו יכול להפיק תוכניות עבור ערוץ ברודקאסט אחר. מקשת נמסר לרשות השנייה בעניין כי עם המעבר אליה, התוכנית תופק על-ידי פינס בלבד.

מהרשות השנייה נמסר היום (ב') ל"גלובס" בעניין כי "החוק קובע כי בעלים של ערוץ שידור אינו יכול להפיק עבור ערוץ אחר, ולכן אביב גלעדי לא יוכל להיות מעורב בהפקה של גיא פינס בקשת. הרשות בודקת את הנושא ופועלת לכך שהמורשים לשידורים יעמדו בהוראות החוק".