מיזוג ענק בשוק נעלי היוקרה: ג'ימי צ'ו נמכרת ב-1.2 מיליארד ד'

הרוכשת - מייקל קורס - תשלם 2.3 ליש"ט למניית ג'ימי צ'ו - פרמיה של 17% על מחיר המניה הבוקר בלונדון ושל 36% על מחירה לפני שעלתה על המדף באפריל

נעליים של ג'ימי צ'ו. התאוששות במחיר המניה / צילום: בלומברג
נעליים של ג'ימי צ'ו. התאוששות במחיר המניה / צילום: בלומברג

מיזוג ענק בשוק נעלי היוקרה ומוצרי האופנה היוקרתיים: חברת האופנה וההנעלה ג'ימי צ'ו תימכר לחברת אופנה יוקרתית אחרת - מייקל קורס - תמורת 1.17 מיליארד דולר. החברה הנרכשת נסחרת בלונדון בשווי של 750 מיליון דולר, והרוכשת נסחרת בוול סטריט בשווי של 5.5 מיליארד דולר.

בעלי המניות של ג'ימי צ'ו יקבלו 2.3 ליש"ט למניה - פרמיה של 17% על מחיר המניה בבורסת לונדון ושל 36.5% לעומת מחיר המניה לפני שעלתה על המדף באפריל. בעקבות הודעת הרכישה, מניית ג'ימי צ'ו (סימול CHOO) מזנקת בחדות בלונדון. 

העסקה אושרה בשני הדירקטוריונים של שתי החברות. מנכ"ל ג'ימי צ'ו פייר דניס והמעצבת הבכירה סנדרה צ'וי יישארו בתפקידם.

מותג נעלי היוקרה ג'ימי צ'ו, שהוקם בשנות ה-90' על-ידי המעצב ממוצא מלזי-סיני, הפך מזוהה עם סלבריטאיות ובכירות אחרות כמו למשל הנסיכה דיאנה. לצופי הטלוויזיה בישראל ייתכן שהוא זכור בעיקר מקארי בראדשו (השחקנית שרה ג'סיקה-פרקר) מהסדרה "סקס והעיר הגדולה", שהייתה מעריצה גדולה של נעלי המותג. 

חברת ג'ימי צ'ו הייתה על המדף כבר מחודש אפריל, לאחר שבעלת המניות הגדול בחברה - JAB - הכריזה כי בכוונתה להתמקד יותר במוצרי צרכנות "פשוטים" יותר.