כיצד תגיב סומוטו להצעת הרכישה בכ-280 מיליון שקל?

מניית חברת הטכנולוגיה הגיבה לדיווח בעלייה של כ-5% בתל אביב, במחזור ער ■ בימים הקרובים עומדות לפקוע אופציות של החברה

שוקי אברמוביץ  / צילום: איל יצהר
שוקי אברמוביץ / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה סומוטו , בניהולו של בן גירון, דיווחה היום (ג') לבורסה כי קיבלה הצעה לרכישת החברה לפי שווי של כ-280 מיליון שקל - פרמיה של כ-20% על מחיר השוק הבוקר. בתגובה זינקה מניית החברה בתל אביב בכ-5% - ועתה שווי סומוטו עומד על כ-250 מיליון שקל.

החברה דיווחה כי שני גופים זרים "הביעו את כוונתם לרכוש מניות של החברה". החברה, הפועלת בתחומי השיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ושירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, מסרה כי אחד הגופים הזרים הגיש הצעה פורמלית לרכישת כל מניות החברה במחיר של 3.70 שקל למניה (המשקף לה כאמור שווי של 280 מיליון שקל), בכפוף לתנאים מסוימים הכוללים גם בדיקת נאותות.

ביחס לגוף הזר השני, מציינים בסומוטו כי "טרם נתקבלה הצעה פורמלית, והמידע שנמסר בעל פה התייחס לאפשרות רכישת רוב מניות החברה". במסגרת השיחות הוזכר מחיר של 4 שקלים למניה אולם "בשיחות מקדמיות כאמור הותנתה הרכישה במתווה עסקה שנראה בשלב זה בלתי ישים". ב-12 החודשים האחרונים, רשמה המניה עלייה של 64%.

בסומוטו ציינו כי דירקטוריון החברה עדיין לא התכנס כדי לדון בהצעות הרכישה שהתקבלו. הדיווח פורסם כשברקע עומדת הפקיעה הצפויה של אופציה 1 של סומוטו בימים הקרובים. האופציה ניתנת למימוש עד ל-31 ביולי במחיר של 3.74 שקלים למניה, כך שהסיכוי שתמומש נמוך (המימוש נועד להכניס לקופת סומוטו כ-6.5 מיליון שקל).

סומוטו, נזכיר, נמצאת במהלך התרחבות אגרסיבי בשנתיים האחרונות, בעיקר באמצעות רכישת חברות והמנכ"ל גירון הודיע מספר פעמים כי בכוונתו להביא את החברה לרמת הכנסות שנתית של כ-100 מיליון דולר עוד במהלך 2017. במקביל, הנהלת החברה פעלה בחודשים האחרונים לקידום מהלך של רישום מניות החברה למסחר בנאסד"ק במקביל לת"א.

מסע הרכש הקפיץ את ההכנסות

לפני 10 ימים דיווחה החברה כי היא מבצעת רכישה נוספת המכניסה אותה לתחום פעילות חדש. סומוטו חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת מלוא הבעלות בחברה הפועלת בתחום המסחר באינטרנט (e-Commerce) בסכום של עד 12 מיליון דולר. מוקדם יותר, בתחילת יוני, הודיעה סומוטו על רכישת חברה מצפון אמריקה הפועלת בתחום הפרסום באינטרנט בסכום של עד 14.5 מיליון דולר.

בסומוטו ציינו כי הרכישה האחרונה, אם תתבצע, מהווה יישום של האסטרטגיה להרחבת פעילות החברה וגיוון התחומים העסקיים בהם היא פועלת. החברה הנרכשת החלה לפעול בשנת 2015 בתחום המסחר באינטרנט, לאחר שפיתחה טכנולוגיה המבוססת על מסחר אלגוריתמי המאפשר, להערכת הנהלתה, להגדיל משמעותית את כמות המוצרים ואת נפחי המסחר, תוך שמירה על שיעורי רווחיותה הגולמית הקיימת. החברה פועלת בעולם למכירת מספר רב של מוצרים על-גבי פלטפורמות המסחר של אמזון.

בשנת 2016 ביצעה סומוטו שתי רכישות חשובות, כשבתחילת השנה קנתה את חברת הפרסום בווידאו טרסר בכ-14 מיליון שקל, ובאוגוסט קנתה את מימ וידאו (MV) ב-3.5 מיליון דולר, ועוד 9.5 מיליון דולר בתלות בעמידה ביעדים.

הרכישות הללו הביאו לקפיצה של 73% בהכנסות החברה אשתקד, לרמה של 51.2 מיליון דולר. הרווח התפעולי ב-2016 קפץ ב-130% והסתכם ב-11.3 מיליון דולר ובשורה התחתונה רשמה החברה צמיחה של 120% ברווח הנקי השנתי לרמה של 7.7 מיליון דולר. בשבוע שעבר פרסמה סומוטו תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2017, שההכנסות בו הסתכמו ב-20-21 מיליון דולר, נתון המשקף קפיצה של יותר מ-80% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, ועלייה של 40% ביחס להכנסות הרבעון הראשון השנה.

סומוטו הונפקה בבורסה בשנת 2013 לפי שווי של 135 מיליון שקל אחרי הכסף (כמחצית מהמחיר המוצע תמורתה כעת). בעלי השליטה בסומוטו הם בן גירון, המחזיק ב-14% מההון; ואייל יעקב, עם כ-8% מההון. בשבוע שעבר עידכן בית ההשקעות מיטב דש כי הפך לבעל עניין בחברה והגיע להחזקה של כ-5.7% מההון. בעלי מניות מוסדיים נוספים בחברה כוללים את בתי ההשקעות אי.בי.אי, עם 3%, ואקסלנס עם 2.3%. יו"ר החברה הוא שוקי אברמוביץ', לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים, המחזיק ב-0.4% ממניות החברה.

סומוטו
 סומוטו