מאסק: "ההבנה של מארק צוקרברג בבינה מלאכותית מוגבלת"

עימות בין מייסד פייסבוק לבין מנכ"ל טסלה

אילון מאסק / צילום: רויטרס
אילון מאסק / צילום: רויטרס

זה נדיר שמנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, מבצע אינטראקציה פומבית באינטרנט עם אילי הון אחרים. כשהוא עושה את זה, מדובר בדרך כלל באינטראקציה ידידותית ומתוסרטת, כמו בפעם שבה ביקש ממייסד מיקרוסופט ביל גייטס עזרה בנאום שהיה עליו לשאת בטקס הענקת תארים באוניברסיטת הרווארד.

אך האינטראקציה עם אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, לא היתה ידידותית. בשידור וידיאו חי של שאלות ותשובות בפייסבוק שלשום (ב'), נשאל צוקרברג מה דעתו על קריאותיו של מאסק לרגולציה פרואקטיבית של הבינה המלאכותית לפני שהרובוטים יהפכו לחכמים יותר מיוצריהם וייצרו סיכון קיומי לאנושות.

"אנשים שאוהבים לומר לא, ושמנסים להציג תרחישי יום דין כאלה - אני פשוט לא מבין את זה", אמר צוקרברג בווידיאו, "זה באמת שלילי, ובמובנים מסוימים אני חושב שזה גם חסר אחריות".

צוקרברג אמר שהוא אופטימי בכל הנוגע לטכנולוגיה, ושאנשים לא צריכים לקרוא להאטת תהליך פיתוח הבינה המלאכותית. מאסק הגיב בירי נגדי באמצעות הטוויטר: "דיברתי עם מארק על זה. הבנתו בנושא מוגבלת".

אין זו הפעם הראשונה שהשניים מתעמתים בפומבי. אשתקד התפוצצה רקטה של SpaceX על כן השיגור בפלורידה. הרקטה נשאה לוויין שאמור היה לסייע לפייסבוק להפיץ קישוריות אינטרנט באפריקה. צוקרברג, שביקר באפריקה באותה העת, כתב בפייסבוק כי "התאכזב עמוקות לשמוע שההשקה הכושלת של SpaceX הרס את הלוויין שלנו".