דוחות פייסבוק: נתוני הרווח וההכנסות - מעל צפי האנליסטים

המניה נסחרת בתנודתיות במסחר שלאחר הסגירה ■ הרווח עמד על 1.32 דולר למניה ■ הקרב מול גוגל מתחמם בגזרת הווידאו ■ אינסטגרם צפויה לייצר מכירות שנתיות של כ-3.6 מיליארד דולר

פייסבוק / צילום: רויטרס
פייסבוק / צילום: רויטרס

פייסבוק  פרסמה הערב (ד') את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של 2017 לאחר נעילת המסחר בוול סטריט. החברה דיווחה על רווח של 1.32 דולר למניה - בהשוואה לתחזיות האנליסטים לרווח של 1.12 דולר למניה. ההכנסות הרבעוניות עמדו על 9.32 מיליארד דולר, אל מול הצפי לנתון של 9.2 מיליארד דולר. ההכנסות מפרסום במובייל היוו 87% מההכנסות הכלליות.

פייסבוק ממשיכה להתמודד עם יריבתה הגדולה ומתחרתה העיקרית (ויש שיאמרו - היחידה) בשוק הפרסום המקוון - גוגל . האחרונה, אגב, פרסמה את דוחותיה לפני יומיים ומנייתה רשמה מאז ירידות לא-שגרתיות, למרות שהכתה את תחזיות הרווח - בעיקר בשל הירידה המפתיעה ברווח הממוצע פר קליק, נתון המשקף את יעילות מודעות הפרסום של החברה.

המלחמה בין שתי הענקיות מתחממת גם בגזרת הווידאו: בעוד גוגל מחזיקה בשירות Youtube המבוסס, עם 1.5 מיליארד משתמשים ותכני מקור רבים, פייסבוק מנהלת קמפיין מתמשך במטרה לנתב את הטראפיק האדיר ממנו היא נהנית (כ-2 מיליארד גולשים בחודש) לטובת חיזוק עסקי הווידאו שלה. בין היתר ועל פי דיווחים בארה"ב, מנהלת פייסבוק שיחות עם חברות בידור ומדיה על מנת לייצר תכני מקור משלה.

בנוסף, הודיעה פייסבוק לאחרונה כי תשכור כ-3,000 עובדים למטרת הסרת חומרים אלימים ופוגעניים - צעד המהדהד את הביקורת החריפה שספגו חברות האינטרנט מצד מנהיגים אירופיים על שימושם של טרוריסטים בשירותי החברות על מנת לתכנן ולהוציא לפועל פיגועי טרור.

במקביל, פייסבוק מתחילה לשלב פרסומות בנכסיה המקוונים האחרים - לרבות מסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם. רשת שיתוף התמונות, שנרכשה ב-2013 עבור כמיליארד דולר, צפויה לייצר מכירות של כ-3.6 מיליארד בשנה הנוכחית. מניית פייסבוק עלתה בכ-40% מתחילת השנה.