אתר באליגם חושף: לאן אוהבים לטוס חובבי הקופונים?

וגם: מהו גיל הלקוחות שרוכשים קופונים באתר באליגם, אילו מוצרים הם מחפשים, וכמה כסף הם מוציאים על עסקה ממוצעת?

אחד הסגמנטים הבולטים באתרי הקופונים הוא חופשות בארץ ובעולם. לאן אוהבים לטוס חובבי הקופונים שעדיין מקפידים לעקוב אחר המוצרים הנמכרים מדי יום?

לפי נתונים של אתר באליגם (Baligam) שנאספו לרגל הוועידה למסחר אלקטרוני של מידע כנסים, רשימת 10 היעדים המבוקשים ביותר בהסתמך על אלפי רכישות שבוצעו בפועל היא: יוון, איטליה, קפריסין, ספרד, גרמניה, גיאורגיה, סין, ארה"ב, זנזיבר ומרוקו. 

מנכ"לית אתר באליגם, טל לב, מזהה גידול ברכישות של טיולים מאורגנים. לדבריה, "יש קאמבק בכל הנוגע לטיולים המאורגנים. יש קונים לטיולים מאורגנים בקרב כל הקהלים בחברה הישראלית, צעירים, מבוגרים ומשפחות, ולשלל יעדים כמו רומא, פריז ואפילו סין וארה"ב".

ומה חוץ מחופשים? 10 המוצרים הנמכרים ב-2016 באתר באליגם הם אלבום תמונות דיגיטלי, צלילה לים, בקבוקי שתייה, מזרני ילדים, מכונות קפה, חיתולים, שואבי אבק, מזוודות, משחק מגנטים ושטיחי PVC.

נתונים נוספים שחושף האתר מתייחסים לגיל הלקוחות שרוכשים קופונים באתר באליגם: 56% מהקונים הם מעל גיל 41: 30% בטווח הגילאים 41-50, 14% מהקונים הם בין הגילאים 51 ל-60, ו-12% הם מעל לגיל 60. נתח השוק הגדול של קבוצת הגיל מתמקד בצרכנים בגילאי 31 עד 40, המהווים 35% מהקונים באתר.

בנוסף, סכום הקנייה הממוצע עולה עם הגיל: העסקה הממוצעת של בני ה-30 עומדת על כ-300 שקל, ואילו הגולשים בגילאי ה-50 ויותר קונים ב-700 שקל בממוצע.

נתון נוסף מתייחס למגמות המאפיינות את כל אתרי המכר באונליין (כלומר לא רק מתחום הקופונים): הרוכשים מעדיפים באופן מובהק למשלוח מהיר עבור המוצר שרכשו, גם אם משמעות הדבר היא שהם ישלמו יותר, כך שאתרים שמציעים משלוח באותו היום או למחרת היום זוכים לעדיפות ברורה.