צפון קוריאה ביצעה שיגור טיל נוסף משטחה

הטיל שהה באוויר במשך כ-45 דקות ונחת לאחר מכן בתחומי המים הכלכליים של יפן ■ ארה"ב אישרה כי זיהתה את תנועת הטיל והעריכה כי הטיל ששוגר הערב הוא טיל בליסטי ■ ממשלת יפן הודיעה על כינוס חירום

 קים ג`ונג און / צילום: רויטרס
קים ג`ונג און / צילום: רויטרס

צפון קוריאה שיגרה הערב (ו') טיל מדגם לא ידוע שנחת תוך 45 דקות בתחום המים הכלכליים של יפן. ראש ממשלת יפן שינזו אבה גינה את השיגור והורה בתגובה על כינוס חירום של ממשלתו.

בפנטגון אישרו שזוהה שיגור של טיל משטחה של צפון קוריאה. עוד נמסר כי ההערכה הראשונית של המודיעין האמריקאי היא שמדובר בשיגור של טיל בליסטי ולא נמסרו פרטים נוספים.

יפן ודרום קוריאה מיהרו לגנות את פיונגיאנג בדומה לשיגורים אחרים שביצעה פיונגיאנג. ראש הקבינט היפני הכריז שמדובר בהפרה בוטה של החלטות קודמות של מועצת הביטחון של האו"ם.

רק בשבוע שעבר העריכו גורמי מודיעין בארה"ב כי צפון קוריאה מבצעת הכנות לקראת ניסוי נוסף בטיל בליסטי בין יבשתי. גורמים במודיעין האמריקאי סיפרו כי ההכנות שזוהו מרמזות על כך שהשיגור יהיה אפשרי ככל הנראה בשבועיים הקרובים.

"צריכים להשאיר את האופציה הצבאית על השולחן"

בתחילת החודש ביצעה המדינה המסוגרת ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי, שגרר תגובות נזעמות מארה"ב ומהמדינות השכנות לצפון קוריאה.

"אני בטוח ביכולות של קהיליית המודיעין שלנו לעקוב אחר הניסויים, אבל לא אחר הפריסה של מערכות הטילים", סיפר סגן הרמטכ"ל האמריקאי פול סלבה בעדות בפני הסנאט על האיום הצפון קוריאני. "קים ג'ונג-און וכוחותיו מאוד טובים בלהסוות ולהסתיר את הפעילות שלהם".

הגנרל הבכיר נשאל לגבי האפשרות שארצות-הברית תחליט לבצע תקיפה מקדימה בצפון קוריאה. "אני חושב שאנחנו צריכים להשאיר את האופציה הצבאית על השולחן", אמר הגנרל. "זו תהיה החלטה של הנשיא אם לתקוף או לא".