היתר בנייה לפרויקט פינוי-בינוי ראשון בשכונת יד אליהו

קבוצת בסר ארגנה קבוצת רכישה, שתממש פרויקט פינוי-בינוי ברחוב לה גוארדיה בתל -אביב: 72 דירות ייהרסו, ויוקמו 275 דירות חדשות

הדמיה של הפרויקט וצילום אוויר של המצב הקיים / צילום:  אופק צילומי אוויר; הדמיה: division3
הדמיה של הפרויקט וצילום אוויר של המצב הקיים / צילום: אופק צילומי אוויר; הדמיה: division3

קבוצת בסר, שבבעלות נחשון קיויתי, תחל בקרוב בביצוע העבודות בפרויקט הפינוי-בינוי הראשון ברחוב לה גוארדיה בתל-אביב. זאת לאחר שהקבוצה קיבלה לאחרונה היתר בנייה לפרויקט. מדובר בפרויקט מאושר להריסת שלושה בנייני רכבת ברחוב לה גווארדיה 64-66-68 ובהם 72 דירות, והקמת 4 בניינים חדשים בני 8 קומות הכוללים 275 דירות. מדובר במקדם כלכלי של 3.8 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. הפרויקט אף כולל מסחר בקומת הכניסה בהיקף של 500 מ"ר, חניות תת-קרקעיות ומחסנים.

השבוע סיימה הקבוצה לפנות את בעלי הדירות בבניינים הישנים לדירות זמניות בשכירות שמשלמת בסר, עד להקמת הבניינים החדשים. מלבד הדירות החדשות, אליהן ישובו המפונים, הקבוצה אף סיימה לשווק את 203 הדירות החדשות שיתווספו לבניינים במסגרת הפרויקט. את הפרויקט תבצע אלקטרה בנייה, עמה נחתם הסכם ביצוע בהיקף של כ-200 מיליון שקל. סך ההשקעה בפרויקט נאמד ב-550 מיליון שקל. בעלי 72 הדירות שייהרסו, ששטחן כ-70 מ"ר, יקבלו תוספת של כ-20 מ"ר, לחברי קבוצה הרכישה שווקו הדירות תמורת 21 אלף שקל למ"ר - המחיר לדירה ממוצעת בקומה אמצעית.

את הפרויקט יזמה החברה להתחדשות עירונית שבבעלות לוי קושניר, עמי כחלון, דני שפירא וטל גולדשטיין, שהיתה אחראית על החתמת 100% מהדיירים על הסכמי פינוי-בינוי. לאחר מכן, התקשרה החברה עם קבוצת בסר והשתיים שותפות בפרויקט בהיקף של 50% כל אחת.

בסר הקימה, במסגרת ארגון קבוצות רכישה, פרויקטים חדשים למגורים ולמשרדים, וכעת הקבוצה נכנסת לראשונה לתחום הפינוי-בינוי. גם בפרויקט זה, אירגנה בסר קבוצת רכישה שהתאגדה בהסכם שיתוף ורכשה חלק יחסי בקרקע, ויחד יממנו חברי הקבוצה את הבנייה.

"ההתחלה - בעוד חודש"

על-פי ההסכמים, האחריות למסירת הדירות החדשות למפונים חלה על מארגנת הקבוצה - בסר - ולא על חברי הקבוצה. לדברי קיויתי: "מדובר בסטארט-אפ של פינוי-בינוי במסגרת קבוצת רכישה, בנק לאומי הוא הבנק המלווה של הפרויקט שמאמין בפרויקט ובניסיון של בסר. המגרש כבר פנוי ומגודר, ואנחנו מתארגנים לתחילת ביצוע בעוד כחודש.

"באותו מודל, בסר והחברה להתחדשות עירונית צפויות להוציא לפועל בקרוב פרויקט נוסף בדרך הטייסים בתל-אביב, ומנהלים מגעים לחתימה על הסכם נוסף ברחוב לה גווארדיה, בבת-ים, ברמת-גן ובאזור".

את בעלי הדירות ייצגה עו"ד מירה בונשטיין ממשרד הרטבי בורנשטיין בסון, ואת קבוצת הרכישה ייצגו עוה"ד רועי מקוב, משה הוברמן, ורונן אשר ממשרד הרמן מקוב.

ברחוב לה גאדריה מקודמות 6 תוכניות פינוי-בינוי, הנמצאות בשלבי תכנון שונים, חלקן מקודמות על-ידי עיריית תל-אביב וחברת-הבת עזרה וביצרון, וחלקן על-ידי יזמים פרטיים. עיריית תל-אביב תומכת בתוכניות במטרה להפוך את רחוב לה גווארדיה לציר שוקק הכולל מסחר בקומת הקרקע בדומה לציר אבן גבירול.