מקובל לחשוב ששפת גוף היא נושא השמור לבני אדם כשהם נפגשים פנים מול פנים. חברת הסטארט-אפ הישראלית קליקטייל מצליחה לפענח את שפת הגוף של משתמש הקצה במרחב הדיגיטלי, כלומר במחשב ובמובייל.

החברה היא החלוצה בתחום הזה, אשר קרוי גם "פסיכולוגיה התנהגותית ברשת", והיא משלבת קוגניציה ממוחשבת, למידת מכונה וניתוחים פסיכולוגיים, בכדי להציף בצורה אוטומטית סוגיות שבכוחן לשכלל ולשדרג אתרים.

קליקטייל הצליחה לאתר, לאחר מחקר של קרוב לשנתיים, 5 תבניות התנהגויות שונות שמשפיעות על האם תתבצע קנייה ומתי. צינור נוסף של מידע הוא דרך השימוש שלנו ברשתות החברתיות.

לאלה מביניכם ששואלים את עצמם - אז כן, יש גם הבדל מהותי בין נשים וגברים באופי ההתנהלות ברשת בכל הקשור לקניות. בזמן שעבור נשים עצם השיטוט הוא חוויה בפני עצמה, גברים הם הרבה יותר ממוקדי מטרה ולא ממש נהנים מחוויית הקנייה. זה בטח נשמע לחלק מכם די מוכר מהעולם הפיזי. בעתיד הלא כל-כך רחוק תתבצע כל חוויית הקנייה המקוונת שלנו מול בוטים שיודעים בדיוק מה אנחנו מרגישים ומהם נקודות-התורפה הרגשיות שלנו בכל רגע נתון.

קליקטייל מציעה כיום את שירותיה עבור כמה מהאתרים המובילים בעולם כמו וולמארט, אדידס ומיקרוסופט. חלק מהאתרים מולם היא עובדת שינו בעקבות המידע הפסיכולוגי שקיבלו את פני האתר ואת ההתנהלות מול הלקוחות שלהם.