הדגמה חיה: כך ניתן לפרוץ לרוב הכספות הקיימות בשוק

האקרים בנו רובוט פשוט למדי שהורכב מחלקים שזמינים לכל אדם, ומחירם המצטבר עומד על כ-200 דולר, ואז הדגימו מול קהל נדהם כיצד ניתן לפרוץ בעזרתו לכספת שנחשבת לאחת הבטוחות שנמכרות היום ■ כל הפרטים בווידאו

כספת הניפתחת ע"י גרב / צילום: מתוך הוידאו
כספת הניפתחת ע"י גרב / צילום: מתוך הוידאו

בסוף השבוע, במסגרת ועידת Def Con ה-25 שננעלה הלילה בלאס וגאס, הצליח רובוט לפרוץ כספת, לעיני קהל של מאות האקרים שצפו בו בפעולה.

הרובוט - שנבנה מחלקים שזמינים לכל אדם, ומחירם המצטבר כ-200 דולר - נבנה על-ידי צוות SparkFun Electronics - יצרנית ומשווקת מוצרי חשמל ממדינת קולורדו.

המייסד והמנכ"ל לשעבר, נת'ן סיידל, בנה את הרובוט לאחר שקיבל מאשתו, אלישיה, מתנה מעניינת לחג המולד: כספת יד שנייה שנמכרה בזול, לאחר שהבעלים גילה שהוא לא זוכר את קוד הפתיחה שלה. אלישיה, שיודעת כמה בעלה אוהב לפתור אתגרים טכניים, נתנה לו את הכספת, כדי שיהיה לו במה להעביר את הזמן - והוא אכן העביר איתה את הזמן עד שפרץ אותה.

סיידל גילה כי הכספת - שמיוצרת על-ידי SentrySafe ומבוססת על מנגנון של 3 חוגות שצריך לסובב כך שמיקומן יתאים לקוד - סובלת מכמה פרצות: ראשית, באחת מ-3 החוגות ניתן להבחין בהבדל בין הרוחב של השקע "הנכון" לאלה של כל האחרים. הרובוט מתחיל במדידת רוחב השקעים בגלגל הזה, שלוקחת כמה שניות, ומוצא את המספר השלישי בקוד - כך שכל מה שנותר לו הוא למצוא את הצירוף הנכון בשתי החוגות האחרות.

פירצה נוספת נועדה לפצות על חוסר הדיוק האנושי ומאפשרת לכספת להיפתח גם אם עצרתם מספר אחד אחרי או לפני המספר הנכון. לכן, במקום שהרובוט ייאלץ לנסות את כל 100 המספרים בכל אחד מהגלגלים עם כל אחד מה-100 של הגלגלים האחרים, הוא יכול לנסות כל מספר שלישי, וכך מ-100x100x100 אפשרויות - כלומר מיליון - יורדת כמות הצירופים ל- 1,089.

בפועל, לרובוט לקח 30 דקות לפרוץ את הכספת. יצרנית הכספות SentrySafe לא הגיבה עדיין לפריצה החיה.