עקב התבטאויות של עו"ד שפטל: 103FM נקנסה ב-120 אלף ש'

עו"ד יורם שפטל עלה השבוע לכותרות עקב דבריו נגד הרמטכ"ל איזנקוט, אך הקנס של הרשות השנייה שהוטל היום על התחנה נוגע לדברים שאמר ב-2016 ■ בין היתר קרא שפטל למאזינה "סרסורה עלובה", ומאזין נוסף זכה לכינוי "צואה אנושית" 

עוד יורם שפטל / צלם: יונתן בלום
עוד יורם שפטל / צלם: יונתן בלום

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הודיעה היום (ה') כי החליטה לקנוס את תחנת הרדיו 103FM בעקבות 6 התבטאויות שונות של מגיש התחנה, עו"ד יורם שפטל. עו"ד שפטל עלה השבוע לכותרות בעקבות דבריו נגד הרמטכ"ל גדי איזנקוט (ובינתיים הספיק להתנצל עליהן), אך לקנס הנוכחי אין קשר לאירוע האחרון, והוא נוגע להתבטאויות משנת 2016. עו"ד שפטל, שמייצג גם את החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגה, מגיש בתחנה תוכנית שיחות עם מאזינים בשם "שפטל עצבני".

המכתב מטעם הרשות השנייה, עליו חתום המנכ"ל בפועל ניר שוויקי, עוסק ב-7 התבטאויות שונות, שעל 6 מהן נקנסה התחנה ב-20 אלף שקל לכל אחת (בגין ההתבטאות השביעית היא קיבלה התראה).

"ההתבטאויות האמורות בהן עו"ד שפטל מגדף, משמיץ ומשתלח באנשים שונים, ובפרט במאזינים, באופן משולח רסן, מהוות הפרות של ההוראות המפורטות לעיל ואינן עומדות ברמת השיח המינימלית בכלל, ומצד מגיש תוכניות ברדיו בפרט, בשימוש במשאב ציבורי ובשידוריו של בעל זיכיון בכפוף למחויבויותיו לפי זיכיונו", נכתב במכתב.

מדובר באוסף התבטאויות של שפטל כלפי מאזינים שעלו לשידור בתוכניתו. כך, למאזין אחד קרא שפטל: "רמאי שפל ובזוי שכמוך... תבלום את הג'ורה שלך... תוריד את הפח אשפה הזה מהקו"; למאזינה אחרת אמר: "את בורה ועמי ארצות... סרסורה עלובה של חלאת המין האנושי"; מאזין נוסף זכה לכינוי "צואה אנושית".

ההתבטאויות הספציפיות שהוזכרו בהודעת הרשות השנייה כוללות גם מתקפה על שני עיתונאים מערוץ 10. את רביב דרוקר כינה שפטל "רמאי פתולוגי", ובהתבטאות אחרת, שבעבורה קיבלה התחנה התראה בלבד, כינה שפטל את ירון לונדון "מופרע פוליטי קשה... בכל נפשו הקטנה והמטופשת. ממנו אפשר ללמוד על הפנים הדוחות, המכוערות, שלא לומר המחליאות, של השמאל הישראלי".

ברדיו 103FM נדרשים לשלם את הקנס בגובה 120 אלף שקל בתוך 21 יום, ולחלופין ניתנת לתחנה האפשרות לבקש עיון חוזר או לערער למועצת הרשות השנייה.

מ-103FM לא נמסרה עד כה תגובה.