אינטק פארמה גייסה 50 מיליון ד' בנאסד"ק בדיסקאונט מינימלי

מניית החברה, המפתחת "גלולת אקורדיון", הגיבה להצלחת הגיוס בקפיצה של 13% אתמול

אינטק פארמה / צילום: איל יצהר
אינטק פארמה / צילום: איל יצהר

חברת הביומד אינטק פארמה , המפתחת את "גלולת האקורדיון" להולכת תרופות באופן רציף לפתח המעי, השלימה את שלב התמחור בהנפקת המניות שלה לגיוס של כ-50 מיליון דולר. במסגרת הגיוס יונפקו 10.6 מיליון מניות של החברה במחיר של 4.7 דולרים למניה, דיסקאונט מינימלי של כ-3% על מחירה בסגירת המסחר שלשום. ההנפקה צפויה להיסגר בתחילת השבוע הבא (21 באוגוסט). את ההנפקה מוביל אופנהיימר, לצד רות' קפיטל ו-Maxim גרופ.

מניית אינטק הגיבה להודעת החברה בעלייה של 13% אתמול (ד') בנאסד"ק, למחיר של 5.5 דולרים, המשקף לחברה שווי של כ-80 מיליון דולר. החברה העניקה לחתמים אופציה ל-30 יום לרכוש עוד 1.6 מיליון מניות, כך שהיקף הגיוס עשוי להסתכם בכ-57 מיליון דולר.

אינטק מתכננת להשתמש במרבית הכסף שיגויס להמשך מימון ניסוי קליני שלב 3 במוצר שלה לטיפול בחולי פרקינסון. החברה מקדמת את תוכנית הפיתוח שלה בתחום הטיפול בקנאביס, לאחר שדיווחה לאחרונה על הצלחה בתוצאות ניסוי קליני שלב 1 עם גלולת האקורדיון עבור טיפולים מבוססי קנאביס.

לפני כחודש מונה ג'פרי מקלר כמנכ"ל החברה, לאחר שבתחילת חודש מאי הודיעה אינטק במפתיע על פרישתו של זאב וייס מהתפקיד. מקלר, שהחליף את המנכ"ל הזמני גיורא קרני, שימש בתפקידים בכירים שונים בחברת פייזר, וכן הוביל חברה שהתמחתה בתחום תרופות היתום.

על פי הערכות בשוק, אינטק חיפשה מנכ"ל מוכר יותר לשוק ההון האמריקאי, מתוך תקווה כי מינוי כזה יוכל לשפר את מחיר המניה. בכירים ובעלי מניות בחברה הביעו בשנים האחרונות לעיתים קרובות תסכול ממחיר המניה ביחס לערך המשוער שלה בעיניהם.

הרישום הכפול של החברה - גם למסחר בנאסד"ק נוסף על תל אביב - ב-2015, שנעשה גם הוא למטרה זו, הוביל לשיפור קל במחיר המניה, אך היא ירדה שוב לאחר גיוס של 10 מיליון דולר.